Článek
Rozdíly v kvalitě komentoval pro australský magazín Go Auto viceprezident pro design Volva Robin Page: „Zjišťujeme, že kvalita aut je ve skutečnosti lepší v Číně, než v Evropě. Všichni se kvality obávali, ale jakmile začala Čína vyrábět, byla kvalita ještě vyšší, než v Evropě.“
Co za takovým rozdílem stojí? Podle Page je to především podíl automatizace ve výrobě. Zatímco v Evropě probíhá podstatná část výroby auta automaticky skrze roboty, v Číně je automatizace v mnohem menším měřítku, což umožňuje „manuální doladění“. Číňané díky většímu podílu ruční práce prý dosahují mnohem přesnějších tolerancí a jemnějšího odladění, než jejich evropští kolegové.
„Nejedná se o nijak zásadní rozdíl, ale pokud vše porovnáte a zprůměrujete, Čína vychází hodně dobře, takže tady nemáme žádné obavy.“
Je dobré připomenout, že už od roku 2014 vyrábí Volvo v Číně docela podstatnou část svojí produkce. Zprvu se zde vyráběla čínská verze S60 s dlouhým rozvorem, ale teď je z Číny třeba i vlajkový sedan S90 a další modely (včetně těch elektrických) mají následovat.
Zde pochopitelně vyvstává otázka, jak moc vážně lze brát tvrzení Volva. Jak padlo už v úvodu, švédská automobilka patří od roku 2010 pod skupinu Geely a to, že začala v Číně vyrábět, zvedlo pochopitelně vlnu obav u spousty zákazníků. Volvo proto musí tyto obavy logicky vyvracet a aniž bychom měli pochyby, že umí Číňané vyrobit auto ve špičkové kvalitě, nemáme pocit, že by to dělali lépe, než plošně automatizované továrny v Evropě.