Hlavní obsah

Volvo modernizovalo svůj bestseller v podobě modelu XC90

Foto: Volvo

Modernizované Volvo XC90 – poznáte ho podle toho, že vypadá prakticky úplně stejně...

Ten facelift už byl nasnadě, protože XC90 je na trhu od roku 2015. Velké designové změny ale rozhodně nečekejte. Volvo vsadilo spíše na modernizaci techniky, která přináší až neuvěřitelnou hospodárnost tohoto velkého SUV. Kromě toho ale nabídne i verzi pro šest cestujících.

Článek

XC90 je jeden z nejúspěšnějších modelů v historii značky. První generace se prodalo přes 600 tisíc kusů a druhá generace k tomu přidala dalších víc než 300 tisíc, modernizace tato čísla jistě jen zvýší. Velké změny v designu se nedočkáte, ale ono to ani není potřeba, protože XC90 vypadá pořád moderně. Volvo jen rozšířilo nabídku kol, nabídku barev karoserie, do interiéru přidalo vlnu a vedle pěti- a sedmimístné verze můžete nově mít také šestimístnou konfiguraci.

To důležité se ale dělo pod kapotou, tedy hlavně na pohonných ústrojích. Volvo je dobře známo tím, že kromě bezpečnosti se velmi rádo chlubí použitím moderních technologií, které vedou k co možná nejvyšší hospodárnosti modelů. A když se dnes řekne hospodárnost nebo nízké emise a spotřeba, většině rovnou naskočí elektrifikace. A přesně touto cestou se nová XC90 vydává, výsledkem čehož je prý snížení průměrné spotřeby u tohoto modelu o asi 15 %. Stejně tak se snížení dotkne i emisí, které se za posledních pár let proměnily v živoucí noční můru asi všech automobilek.

Pro Volvo nejsou plug-in hybridy ničím novým. Vrcholem současné motorové nabídky XC90 agregát s označením T8 Twin Engine, ke kterému ale po faceliftu přibudou další elektrifikované jednotky. Půjde o mild hybridy a budou označeny písmenem B, což znamená, že půjde o stávající motorizace, kterým bude asistovat elektromotor – při brzdění bude rekuperovat elektrickou energii, kterou následně při akceleraci pošle na přední kola, aby ulehčil práci spalovacímu motoru. Další palivo a emise ušetří tak, že bude umět vypnout klasický spalovací agregát i při jízdě, když není zatížený.

Motory s mild hybridní technikou budou označeny písmenem B (podle „Brake Energy Recovery“) a půjde o benzinové motory B5 a B6 (upravené jednotky T5 a T6) a turbodieselové B4 a B5 (vycházející z D4 a D5). Vylepšené byly i plug-in hybridy T6 a T8 TwinEngine s novými bateriovými sety a vylepšeným brzdovým systémem pro efektivnější dobíjení – dojezd obou verzí se tak prodloužil přibližně o 15 %.

Světovou premiéru bude tato novinka mít na letošním autosalonu v Ženevě, přičemž na jaře by mělo být možné si ji již objednat. Ceny ovšem Volvo zatím do světa nepustilo.

Načítám