Hlavní obsah

Voltswagen? Hloupý aprílový žert, ale taky skvělý marketing!

Foto: Volkswagen

Podle mnohých pokazil výrobce automobilů Volkswagen ve snaze o aprílový žert všechno, co jen šlo. Podle jiných získal pozornost, aniž by utratil jediný dolar. Kauza Voltswagen v současnosti rozděluje svět internetu, kde část uznale tleská a druhá se chytá za hlavu.

Článek

Aby bylo jasné, co se vůbec stalo. Volkswagen vydal tiskovou zprávu, ve které oznámil, že svoji divizi v Americe přejmenuje na Voltswagen of America. Tato hra se slovy zaměňuje německé „Volks“ (lidový) za jednotku napětí Volt, která odkazuje na elektrifikovanou budoucnost značky. Vtípek, který by 1. dubna přiměl pár lidí k pousmání, skoro stejně jako náš Velorex, ovšem vyšel na světlo světa 29. 3. 2021. Volkswagen zprávu velmi rychle stáhl, nicméně na internetu lze dohledat a hlavně její autenticitu napřed potvrdil serveru CNBC dobře informovaný zdroj z automobilky, aby pak pravost potvrdila samotná značka.

Foto: Volkswagen

Volkswagen právě začíná s prodeji modelu ID.4, který by se měl stát nejprodávanějším elektrickým autem značky

„Možná měníme K za T, ale neměníme odhodlání této značky vyrábět nejlepší auta ve své třídě,“ uvedl šéf americké divize Scott Keogh. Firma podle něj věří, že její budoucností je „lidový elektrický vůz“. Vzhledem k tomu, jaké šílenství se teď okolo elektřiny děje a že se automobilky nezdráhají bez skrupulí vzdát svojí benzinové historie (pozdravujeme Jaguar), by se člověk snad ani nemohl divit. Vždyť jsme si i zvykli třeba na to, že Toyota pohřbila Corollu, aby ji za pár let opět vykopala.

Podle agentury Reuters ovšem šlo opravdu jen o marketingový tah, který měl přitáhnout pozornost k elektrickému Volkswagenu ID.4. Ten nyní automobilka celosvětově pouští na trh. ID.4 má totiž ambice stát se celosvětově nejprodávanějším elektromobilem značky a Volkswagen si od něj strašně moc slibuje. Dokonce se nezdráhá používat taková vyjádření, že to bude Brouk pro 21. století.

V tomto případě tak jde o opravdu vydařený marketing, protože Voltswagenu se chytla média po celém světě, některá dokonce se špatnou interpretací, že se bude měnit název celé společnosti.

Pravda je však taková, že Volkswagen voltům věří. A že třeba Audi (součást koncernu VW) už oznámilo, že končí s vývojem spalovacích motorů. Koncern jako takový plánuje nasypat do vývoje elektromobilů 35 miliard eur (asi 920 miliard Kč) v následujících pěti letech. Jen letos hodlá zdvojnásobit prodeje elektromobilů a do roku 2030 plánuje mít jen v Evropě šest továren na výrobu baterií, jedna by dokonce mohla stát v Česku.

A jak se zdá, všechno tohle snažení padá na úrodnou půdu. Minimálně tedy u investorů. Pošramocená pověst Volkswagenu se spravuje a akcie firmy od začátku roky vyrostly o celých sedmdesát procent. Jen po včerejším oznámení o možném přejmenování firmy vystoupaly akcie společnosti o zhruba pět procent. Paradoxně by to ovšem taky mohlo znamenat, že má Volkswagen problém a bude ho čekat vyšetřování dozorčím orgánem burzy, kvůli zveřejnění nepravdivé informace.

Ne Voltswagen se nekoná. Ale účel to rozhodně splnilo. Dobrá práce, Voltsw… Volkswagene!

Související témata:
Načítám