Hlavní obsah

Volkswagenu Passat bylo vyrobeno už 30 milionů kusů

Foto: Volkswagen

Volkswagen slaví 30 milionů vyrobených Passatů

Volkswagen Passat je tu s námi od roku 1973 a za tu dobu se zapsal do povědomí snad každého motoristy. Statisticky vzato s tímto modelem většina buď alespoň jela, nebo ho někdy vlastnila. A Volkswagen má teď důvod k oslavám. Modelu Passat totiž vyrobil už 30 milionů kusů.

Článek

Možná jste si mysleli, že nejprodávanějším autem značky bude Beetle, který vznikl už během druhé světové války, dočkal se bezpočtu edicí i generací a zákazníky je milován. Ale chyba lávky! Tím modelem, který drží prvenství, je Golf. Ovšem Beetle byl vždy hned na druhém místě, což už ale neplatí. Na druhé místo se před pár dny dostal Passat, což stvrzuje fakt, že před pár dny sjel z výrobní linky vůz s pořadovým číslem 30 000 000. Jubilejní kus sjel z výrobní linky v Emdenu ve verzi GTE Variant, přičemž pod dotyčnou zkratkou najdete oblíbené kombi v hybridní verzi.

Ovšem, nemyslete si, že šlo o vůz na objednávku některého z milionů zákazníků. Prakticky si ho objednal sám Volkswagen, který s ním má velké plány. Vzhledem k tak velkému milníku má značka v plánu několik oslav a akcí jak pro veřejnost, tak pro novináře. A třicetimiliontý Volkswagen bude marketingovým nástrojem všech těchto akcí. A i proto jde o jeho hybridní verzi. S naftovými i benzinovými motory má Volkswagen, respektive celý koncern, v rámci aféry Dieselgate celkem potíže. Navíc hybridní nebo rovnou čistě elektrické pohony jsou dnes velmi v kurzu.

Označení GTE znamená zážehový agregát TSI o objemu 1,4 litru, se kterým spolupracuje elektromotor. Celkový výkon této hybridní soustavy je 215 koní, přičemž jednotka samozřejmě splňuje přísnou normu Euro 6. Ralf Brandstatter, provozní ředitel Volkswagenu, k jubileu dodal, že: „Model Passat je jedním z nejdůležitějších a nejúspěšnějších modelů značky Volkswagen, kterému za posledních 46 let dalo důvěru 30 milionů zákazníků. Díky tomu se Passat řadí mezi automobilové velikány. Jde o vůz, který je doma v Berlíně, Sydney, Johannesburgu nebo v ulicích San Franciska.“

Jeho nejnovější generace, respektive facelift, s označením 2020MY, byla představena na letošním autosalonu v Ženevě. Nejzajímavější ale není nějakou revoluční změnou designu, ale spíše použitými technologiemi. Auto je možné odemykat i startovat pomocí mobilního telefonu, nabídne inteligentní LED světlomety, nechybí ani moderní a nově zpracovaný infotainment. Zajímavostí je také hlasové ovládání auta, kdy ho stačí v kabině nahlas oslovit „Ahoj, Volkswagene“ a následně mu udělit další instrukce. Tímto ovládáním můžete žádat zapnutí navigace nebo třeba aktivaci vyhřívání sedadel. Mimochodem, tento systém je velmi návykový; novinku bude možné objednávat od konce května a první zákazníci se svých vozů dočkají koncem léta.

Načítám