Článek
Volkswagen plážovou buginu představil už v 60. letech. Tehdy šlo o stroj, který měl vzadu uložený plochý čtyřválec z modelu Beetle a určený byl především pro trh ve stále slunné Kalifornii. Ze stejného modelu pak byl vlastně celý podvozek i řazení. Jen ta laminátová karoserie byl jiná. Asi ani sama automobilka ale nečekala, jaký úspěch s plážovou hračkou zaznamená. Bugina se totiž brzy rozšířila takřka do celého světa.
Na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě Volkswagen ukázal, že na buginu rozhodně nezapomněl. Jen ji upravil do tvarů, které diktuje současná designová móda a jak jinak, přidal pohon výhradně na elektřinu. No, uznejte sami, že byste nechtěli všem těm kráskám povalujícím se na pláži smrdět pod nosem spalovacím motorem. Automobilka pro stavbu tohoto konceptu použila platformu MEB, a sice hlavně proto, aby ukázala, k čemu všemu je dobrá a že je připravena na opravdu široké použití. Však na ní budou postaveny prakticky všechny elektromobily celého koncernu.
ID. Buggy tedy disponuje elektromotorem, který je umístěn vzadu. Ten má k dispozici lithium-iontovou baterii s kapacitou 62 kWh a poskytuje velmi slušný výkon 204 koní. Dle měření WLTP by měla tahle malá hračka zvládnout na jedno nabití ujet až 250 kilometrů, což vystačí jak na vyjížďku při zapadajícím slunci kolem pláže, tak na k cestě na následující party. A ještě zbude něco energie i na cestu domů. Poháněna jsou zde výhradně zadní kola a zrychlit zvládne ID. Buggy za 7,2 sekundy, přičemž maximální rychlost byla raději elektronicky omezena na 160 km/h. Ještě jednu perličku ale Volkswagen prozradil. Pokud by se vám nelíbilo mít všechen pohon jen vzadu, je možné k přední nápravě připojit ještě další elektromotor a mít tak plážovou čtyřkolku.
Společně s touto novinkou Volkswagen v Ženevě ukázal i tzv. flexibilní rychlodobíjecí stanici. Určena je právě pro malé městské elektromobily, protože dovoluje dobíjení prakticky všude. Odpadá tak hledání volného dobíjecího stojanu, což majitelé elektromobilů jistě ocení. Stanice disponuje systémem rychlého dobíjení s maximálním výkonem 100 kW a Volkswagen tvrdí, že všechny jeho modely stojící na platformě MED zvládne na přibližně 80 % kapacity dobít za asi 30 minut. Kromě toho ale Volkswagen právě na této bugině ukazuje, že se nebojí spolupracovat i s jinými dodavateli. A znovu jde o tu platformu, protože tu je ochoten, samozřejmě za nemalý poplatek, poskytnout i jiným výrobcům nebo třeba jen malým start-upům.
Nám se malý Volkswagen ID. Buggy moc líbí. A ještě větší radost nám dělá to, že Volkswagen prý spřádá zcela reálné plány o jeho výrobě. Ano, u nás by byl ten skvělý stroj k použití jen pár měsíců v roce – přece jen nemá okna a teplo v něm v zimním období úplně nebude, ale to vůbec nevadí. Vždyť motocykly nebo skútry jsou na tom stejně a jaký mají u nás úspěch! Navíc díky nové mobilní dobíjecí stanici odpadá strach z toho, že zůstaneme někde na půli cesty s vybitým autem. Tohle se Volkswagenu povedlo a jenom tedy doufáme, že vše, co v rovině vizí ukázal v Ženevě, také brzy převede do reality.