Článek
A pak, že je downsizing jedinou bernou mincí, se kterou automobilky do budoucna počítají. Ani náhodou! Jak ukazuje Volkswagen, jde to i jinak a mnohem zajímavěji. V rámci autosalonu v Ženevě ukáže třetí generaci velkého SUV Touareg s novým naftovým osmiválcem pod kapotou. A to se nám moc líbí! Ačkoliv jde o velký kus auta, díky této nové motorizaci zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy, což bývá standardně čas, kterého dosahují auta ze sportovní rodiny. Mimochodem, maximální rychlost tohoto kolosu bude elektronicky omezena na 250 km/h.
Čtyřlitrový dieselový agregát těchto velmi zajímavých hodnot dosahuje hlavně díky výkonu 412 koní a vpravdě mamutímu točivému momentu, který je rovných 900 Nm. Samozřejmostí pak je to, že nový agregát plní emisní normu Euro 6. Mimochodem, jde o agregát původně z Audi SQ7, kde se velmi osvědčil a sklidil mnoho chvály. Někteří dokonce říkají, že jde o jeden z nejpovedenějších dieselů současnosti, což ale necháme na posouzení každého z vás.
Ovšem nový agregát není to jediné, čím se v Ženevě bude Touareg chlubit. Kromě toho ukáže dva inovované designové balíčky s názvy Elegance nebo Atmosphere. A jaký je mezi nimi rozdíl? Elegance je chladnější, když kůží čalouněná sedadla doplňuje spousta hliníku a chromu. Atmosphere zase sází na teplé pohodlí, kůži a dřevo. Oba balíčky ale automaticky dostanou velkou spoustu bezpečnostních asistentů, jako je asistent jízdy v koloně, ale kromě toho také řízení všech kol, speciální bezpečnostní prvky proti převrácení a chybět nebude ani noční vidění nebo světlomety LED Matrix.
Ve srovnání s šestiválci, které z modelu Touareg dobře znáte, nabídne osmiválec automatický vzduchový podvozek, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru, automatická dálková světla nebo nová, 19palcová kola s názvem Tirano. Volkswagen toho tedy prozradil celkem dost, ale to důležité, tedy cenu novinky, bohužel zatím tají. Ovšem zmiňované SUV s šestiválcem vychází minimálně na 1 758 900 Kč, a tak je jasné, že osmiválec bude o pár desítek tisíc dražší – bude zajímavé sledovat, jestli Volkswagen udrží cenu auta pod 2 miliony korun. Ta suma je totiž pro spoustu lidí pomyslnou finanční hranicí, přes kterou by nešli. A o takové potencionální zákazníky Volkswagen jistě nechce přijít.