Hlavní obsah

Volkswagen ve Frankfurtu představí nové logo

Foto: Volkswagen

V průběhu dekád se výrazně vyvíjela nejen auta, ale i loga automobilek, která jimi vyráběná auta tak hrdě nesla. Volkswagen se nyní rozhodl pro změnu svého typického loga, aby reflektovalo výrazné změny, které se v automobilovém průmyslu momentálně odehrávají.

Článek

Výrazně mladší, více digitální a více moderní – právě takové má být nové logo automobilky, na kterém designéři pracovali dlouhé tři roky. Proč byla změna loga nutná, když to současné slouží teprve od roku 2012?

Vysvětlil to sám Jochen Sengpiehl, ředitel marketingu VW: „Současné ‚3D‘ logo se stalo trochu těžkým a poněkud strnulým, zvláště v dnešní digitální éře. Nové logo bylo redukováno na základní komponenty. Je ploché, otevřené, plné kontrastu a jasně rozpoznatelné.“

Není to zdaleka poprvé, co Volkswagen změnil své logo, od roku 1937 jich vystřídal již 12 a tohle bude (snad šťastné) třinácté. Níže je můžete prohlédnout všechny přehledně vedle sebe, takže sami určitě vidíte, že jejich podoba se měnila jen velmi decentně.

Foto: Volkswagen

Takto se měnilo logo firmy od jejího založení v roce 1937

Proto nečekejte žádnou revoluci ani tentokrát – pořád půjde o písmena V a W v kruhu, ale pojetí bude jednodušší, dvoudimenzionální a písmena se prý už nebudou dotýkat. Na autech se bude vyskytovat v kombinaci lesklé bílé na černém pozadí, ale například sportovní GTi modely budou mít červenou verzi.

Poprvé se nové logo představí již na začátku září ve Frankfurtu na kapotě nového modelu ID.3, prvního ryze elektrického vozu VW, kterým automobilka započne novou éru (a udělá tak tlustou čáru za průšvihem jménem Dieselgate). Prvním vozem, který s novým logem na kapotě vyjede z továrny, bude však nový Golf ve své již osmé generaci. Tradice nadevše…

Autosalon Frankfurt 2019 - vše, co potřebujete vědět, čtěte zde.

Načítám