Hlavní obsah

Volkswagen úspěšně spustil lidovou značku pro Čínu

Foto: Volkswagen

Automobilka Volkswagen má v Číně silnou pozici (ročně tu prodá přes 3 miliony aut), přesto cítí šanci dále se rozpínat a získávat nové zákazníky. A to především v segmentu lacinějších aut, kde své jednodušší modely nabídne pod novou značkou Jetta.

Článek

Pamatujete si ještě na Volkswagen Jetta? Kdyby ne, tak šlo o kompaktní sedan postavený na bázi modelu Golf (čili pod úrovní Passatu). Vyrábí se od roku 1979 až dodnes (i když už se nějaký čas nenabízí v Evropě), ale každá z jeho sedmi generací byla tak zoufale designově nudná a přehlédnutelná (i když některé nesly rozverné lokální názvy jako Vento nebo Bora), že si ji nejspíš pamatujete jen proto, že jste ji od zaměstnavatele dostali jako firemní auto. A i tak se možná snažíte zapomenout…

Jenže Jetta má na svém kontě velmi dobré prodeje – je to totiž slušně velké auto, slušně vybavené a slušně spolehlivé, ostatně jako každý jiný Volkswagen. Dařilo se jí především v USA, Jižní Africe, a hlavně tedy v Číně, kde Volkswagenu vytvořila velmi slušnou reputaci. Právě proto si jméno Jetta automobilka zvolila pro svou sub-značku nabízející na čínském trhu lacinější auta.

Je to v podstatě stejná strategie, jakou použil Renault s Dacií. Jetta cílí primárně na zákazníky, kteří si kupují své první auto, tedy segment trvale okupovaný domácími značkami. Značka od počátku letošního září nabízí první dva modely – kompaktní crossover VS5 a kompaktní sedan VA3 (nástupce originální Jetty), k nimž se brzy připojí ještě rodinné SUV VS7. Všechny jsou navržené v centrále ve Wolfsburgu podle čínského vkusu a vyráběné lokálně v továrně FAW-VW v Chengdu.

Za první tři měsíce si Jetta připsala 30 000 prodaných kusů (skoro 80 % z nich byl model VS5), což z ní dělá nejúspěšnější značku debutující na čínském trhu. Ambice má však Jetta ještě vyšší, což podpoří vlastní dealerská a servisní síť s více než 200 pobočkami otevřenými do konce roku. Jsme zvědaví, jak se tyto ambice bude dařit naplňovat.

Načítám