Hlavní obsah

Volkswagen ukázal Golf v praktičtější verzi Variant

Foto: Volkswagen

Nezdá se to, ale osmá generace Volkswagenu Golf se ukázala před téměř rokem, koncem října 2019. Nyní přichází na řadu další verze – praktické kombi s obchodním označením Variant a jeho softroadová verze Alltrack. Stálo to čekání za to?

Článek

To nejdůležitější hned na začátek – Golf Variant má o 38 mm delší rozvor než hatchback, díky čemuž nabízí více místa pro nohy na zadních sedadlech, a celkově je o 66 mm delšíObjem jeho zavazadlového prostoru činí solidních 611 litrů (o 6 litrů víc než měla sedmá generace). To je jen o trochu méně, než má zbytek koncernového trojlístku kombíků: španělský Seat Leon ST nabízí 620 litrů a tuzemská Škoda Octavia kombi je oba trumfne se 640 litry.

Přiznejme si ale, že drobné rozdíly v papírových předpokladech znamenají v reálném světě prakticky totožný prostor pro zavazadla u všech tří aut, protože se do celkového objemu započítávají i všechny drobné skuliny. V klíčovém parametru délky zavazadelníku je na tom Golf Variant s hodnotou 1 040 mm téměř stejně jako Octavia a Leon – shodných 1 050 milimetrů. Jako všechny ostatní verze také nabízí elektrické, bezdotykově ovládané víko kufru.

Je jasné, že design, použitá technika, interiér i nabídka motorizací věrně kopírují hatchback, který se představil loni. Volkswagen to zatím oficiálně neuvedl, ale nabídka motorizací s pravděpodobností hraničící s jistotou bude zcela totožná s tou, kterou nabízí pro výchozí hatchback. To znamená základ v podobě benzinového litrového tříválce (110 koní) doplněného třemi verzemi 1,5 TSI (130 a 150 koní plus 150koňová mild-hybridní verze eTSI). TDI motory zastupují dva dvoulitry naladěné na 115 a 150 koní. Základní verze jsou spojené se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější varianty jsou pak vždy se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG.

Volkswagen při představení verze kombi ukázal zároveň sportovní paket R Line – v červené metalíze a černými koly vypadá vážně výtečně. Zároveň předvedl také dobrodružněji vypadající softroadovou verzi Alltrack, která má vždy pohon všech kol a vyšší světlou výšku. Jak je obvyklé, kolem vozu je tmavé oplastování, jiná je i přední maska s pěti diodami na každé straně.

O prodejní ceně zatím nepadlo ani slovo, ale nevadí to, protože ji můžeme celkem přesně odhadnout. Základní Golf osmé generace v Česku stojí bez stokoruny 480 tisíc. Příplatek za kombi odhadujeme na 40 tisíc, což je na korunu stejný rozdíl mezi liftbackem a kombíkem u Octavie čtvrté generace. Cenová strategie se u VW nejspíš moc lišit nebude.

Ceny nového Golfu Variant a Alltrack importér zveřejní během září, první objednané automobily k zákazníkům dorazí na přelomu listopadu a prosince.

Související témata:
Načítám