Hlavní obsah

Volkswagen Touareg R – to nejlepší z Wolfsburgu

Foto: Jakub Deml

Když před dvěma dekádami Ferdinand Piëch vyhlásil válku německé prémiové svaté trojici (Audi, BMW a Mercedes) a představil luxusní limuzínu Phaeton, skončilo to propadákem. Jenže v téže době nenápadně vystrčil růžky také první Touareg, který se svezl na vlně obliby velkých SUV a rychle se stal vlajkovou lodí Wolfsburgu, která se může s prémiovými soupeři směle poměřovat. Nevěříte?

Článek

Touareg umí klamat tělem. Na první pohled jde o gigantické luxusní SUV, které by si mohlo vyšlápnout i na prémiovky typu Audi Q7, BMW X5 nebo Mercedes GLE, jenže oproti nim působí svým způsobem tak nějak nenápadně, skromně a rozumně. Vždyť je to přeci jen obyčejný Volkswagen… Jenže právě tohle klamání tělem šlo Touaregu vždy nejlépe – nabízel totiž veškerý prostor a pohodlí svých dražších a věhlasnějších soupeřů, akorát bez přehnané okázalosti a snobismu znáčků na kapotě.

Třetí generace Touaregu to jen potvrzuje, může se pochlubit takovými laskominami, jako je plavný podvozek se vzduchovými tlumiči, LED Matrix světlomety, 12palcovým digitálním kokpitem a 15palcovým dotykovým infotainmentem se všemi možnými funkcemi online a mobilní konektivity. Navíc můžete mít i systém nočního vidění, 730Wattové hi-fi Dynaudio, odvětrávaná masážní sedadla nebo automatické dovírání dveří jako u luxusních značek, a přitom na sebe nestrhává pozornost davů. Ačkoliv právě to poslední pro vrcholnou verzi R to tak docela neplatí…

Foto: Jakub Deml

Nenápadný? Skromný? Neokázalý? No, ehm, svým způsobem…

Novinka v modelové nabídce Touaregu dostala sportovnější bodykit, černě lakované prvky kontrastující s typickým modrým lakem Lapiz, obrovská 22“ kola (v základu 20“) a pod kapotu výkonné plug-in hybridní ústrojí kombinující benzinový šestiválec 3,0 TSI a elektromotor. Celkem tak máte na povel mocnou sílu 462 koní a 700 Nm, které 2,5tunový kolos vystřelí na stovku za hodně svižných 5,1 sekundy!

Foto: Jakub Deml

Interiér je skutečně luxusní a zahrne vás absolutním pohodlím

Rychlost na rovinkách vám tak zaručeně chybět nebude – a to ani po vybití baterie. Její kapacita slibuje čistě elektrický dojezd 47 kilometrů, v hybridním režimu vám však vydrží výrazně déle, takže si užijete hodně výživnou rychlou jízdu. Po vyčerpání kapacity však Touareg R nezchromne na jednu nohu, jako se to mnohým plug-in hybridům se slabým benzinovým motorem stává. Samotný šestiválec totiž disponuje silou velmi solidních 340 koní a 450 Nm a s (krátkodobým) elektrickým boostem tak stále působí dost svižně, abyste si mohli užít svou oblíbenou točitou okresku.

V zatáčkách prokazuje Touareg R překvapivou obratnost a hbitost, brzdí tvrdě (jen musíte vzít v úvahu, jak dovedně maskuje rychlost, a že zpomalujete hmotu menšího rodinného domku) a nechá se přesně vést. Tempo, ve kterém drtí točité silničky, je skutečně ohromující – zvlášť když vezmete v potaze jeho velikost a hmotnost. Tenhle obr je mrštný jako štika!

Ale upřímně, na řezání okresek byste si měli vybrat něco menšího a zábavnějšího. Touareg je i ve své nejrychlejší verzi R pořád především komfortní luxusní rodinný koráb, který s chutí brázdí dálnice a udržuje posádku v tom nejvyšším pohodlí. Pluje si po cestách, a i na masivních 22palcových kolech s nazutými černými šlupičkami dovedně žehlí mizerný český asfalt. Naprostý luxus spojený s tichou jízdou okořeněný vědomím, jak drtivou sílu máte na povel, dodává nejrychlejšímu Touaregu skutečné kouzlo výjimečnosti.

Jenže tuhle výjimečnost si Volkswagen nechá zaplatit velmi nelidovou částkou. Se základní cenou přes 2,2 milionu je dokonce dražší než nedávno testované hybridní BMW X5 – jenže to nebylo ve sportovní úpravě. Můžete se na to dívat také tak, že Touareg R je o 400 tisíc lacinější než Porsche Cayenne se stejnou technikou a podobnou dynamikou. Žádný z těchto úhlů pohledu však z Touarega R neudělá lidové auto. To však zákazníkům nebude vadit. Za své peníze totiž dostanou to nejlepší, co ve Wolfsburgu umí vyrobit.

Volkswagen Touareg R má základní cenu 2 259 900 Kč (kterou však příplatky můžete vyšroubovat o statisíce výš – náš plně vybavený model vyšel na 2,8 milionu), je tak o 200 tisíc dražší než slabší (381 k), pomalejší a méně vybavený Touareg eHybrid. Vlastně je to docela dobrá nabídka…

Technické údaje
Motorvidlicový šestiválec, turbo, uložený vpředu podél + elektromotor
Zdvihový objem2 995 cm3
Výkon250 kW (340 k)
Točivý moment450 Nm
Elektromotor136 k a 450 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí462 k a 700 Nm
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost2 533 kg
Akcelerace 0-100 km/h5,1 s
Maximální rychlost250 km/h
Spotřeba (kombinace)2,8 l/100 km
Objem palivové nádrže75 l
Kapacita baterie17,9 kWh (využitelná 14,3 kWh)
Elektrický dojezdaž 47 km
NabíjeníAC až 7,2 kW
Kola a pneumatiky285/35 R22
Rozměry (délka/šířka/výška)4 878/1 984/1 646 mm
Rozvor2 899 mm
Objem zavazadlového prostoru665 l
Načítám