Článek
Tiguan je už nějakou dobu nejprodávanějším modelem značky Volkswagen (jen loni se ho prodalo 911 000 kusů, celkem už přes 6 milionů), takže není divu, že se o něj automobilka pěkně stará – po čtyřech letech se jeho druhá generace dočkala rozsáhlého faceliftu, který kromě sofistikované techniky přináší hned dvě nové verze. Ale popořadě…
Větší fešák
Designové změny na přídi se nesou v duchu osmé generace Golfu kombinovaného s mocným Touaregem – světelný podpis nových LED světlometů (na přání s technikou LED Matrix) připomíná osmou generaci legendárního hatchbacku, velká maska chladiče a ostře řezaný nárazník zase připomínají největší SUV značky. Celkem to vytváří povedený mix, který novému Tiguanu dodává sebevědomější výraz. Vzadu si můžete všimnout LED světel s novou grafikou, lehce upraveného nárazníku a nápisu „Tiguan“ umístěného uprostřed pátých dveří přesně pod znakem VW podle současného stylu značky.
Vylepšený interiér
V kabině Tiguanu se objevuje zcela nový kapacitní volant s podsvětlenými multifunkčními segmenty (dotyková tlačítka a slidery) sdílený s modernizovaným Arteonem, kompletně nový je i ovládací panel a klimatizace, klasické konektory byly nahrazené USB-C. Infotainment s dotykovou obrazovkou až 9,2“ přešel na systém MIB3, který přináší rozšířené možnosti mobilní a online konektivity. Vedle toho si můžete užívat nových dekorů, ambientního osvětlení s 15 barvami nebo 480W audia Harman Kardon.
Více technologií
Do nabídky jízdních asistentů Tiguanu se stěhuje Travel Assist kombinující adaptivní tempomat (nově s prediktivní funkcí – umí přizpůsobit rychlost aktuálním rychlostním omezením i profilu silnice podle GPS dat), udržování jízdy v pruhu a pomoc pro jízdu v dopravní zácpě (na druhou stranu funguje až do rychlosti 210 km/h). Vytváří tak komplexní balíček autonomní jízdy druhé úrovně, tedy ulehčuje práci řidiči, který však stále musí mít ruce na volantu (díky věnci s kapacitními senzory ale stačí, aby se ho jen dotýkal, nemusí s ním už lomcovat).
Tiguan eHybrid
Další zásadní novinkou je plug-in hybridní verze Tiguan eHybrid spojující benzinový motor 1,4 TSI s elektromotorem. Celkový výkon hybridního ústrojí je 245 koní a baterie o kapacitě 13 kWh by měla zajistit čistě elektrický dojezd přes 50 km (až do rychlosti 130 km/h). Jeho nízké emise vám kromě nižších provozních nákladů zajistí také všechny výhody plynoucí z „elektrické“ SPZ.
Tiguan R
Rodina Tiguanů se rozroste také o ostrou verzi R, kterou pohání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 320 koní roztáčející všechna čtyři kola prostřednictvím vylepšeného systému 4Motion s funkcí vektorování točivého momentu, což by mělo pomoci jeho obratnosti v zatáčkách. Tiguan R bude mít o 10 mm nižší podvozek a nazutá 21“ kola Estoril, za nimiž se skrývají 18“ brzdové kotouče. Zrychlení na stovku kolem 5,5 sekundy a maximálka až 250 km/h v rodinném SUV? No, proč ne!
Kromě těchto dvou speciálních verzí se ale můžete těšit na klasickou nabídku motorizací ve svých evolučních verzích – benzinový 1,5 TSI (130 nebo 150 koní) s funkcí vypínání válců nebo 2,0 TSI (190 a 230 koní), případně úsporný turbodiesel 2,0 TDI (150 nebo 190 koní), které půjdou kombinovat s manuální nebo automatickou dvouspojkovou převodovkou, s pohonem předních nebo všech kol.
Nový Tiguan by měl být v prodeji již na podzim, o dalších detailech vás budeme postupně informovat.