Hlavní obsah

Volkswagen T-Roc chce být levnější než Škoda Karoq

Foto: Archiv Garáž.cz

Volkswagen opět výrazně vystoupil z konzervativní šedi a přitahuje pozornost. Nové kompaktní SUV, nebo chcete-li městský crossover, přináší svěží hravý design s velkou porcí individualizace. Navíc je větší, než jsme čekali.

Článek

Několikrát jsme napsali, že T-ROC bude sourozencem Seatu Arona a následně i nové malé zvedlé škodovky postavené na záladech Fabie. Není tomu tak. Tímto vozem bude totiž T-Cross, který přijde až v příštím roce. Teď už je jasné, že T-Roc je větší a odpovídá spíše Audi Q2, které také trochu designem připomíná. Prozrazuje to i jeho rozvor, který je s hodnotou 2603 mm jen lehce pod modelem Golf. Platforma MQB umí prostě čarovat a za chvilku budeme mít problém se ve všech modelech vyznat.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vypadá zajímavě

Důležité ale je, že vypadá atraktivně. A na živo rozhodně ještě lépe, než na fotkách. Volkswagen se doufám konečně pustil do odlišování klasických osobních vozů od kategorie SUV a crossoverů. T-Roc přichází z novým světelným podpisem. Na přední části jsou dva výrazné body. Hlavní světlomety s maskou chladiče, které tvoří nový výraz a LED denní svícení ve spodní části. Boční profil vypadá také zajímavě, zvláště díky jinak zbarvené střeše a negativně postavenému mohutnému C-sloupku. Blatníky jsou zvýrazněny vytaženým prolisem. Zadní část pak hodně výraznou hranu, která prochází světlomety a pátými dveřmi, což vozu dodává výraz sportovního vozu při pohledu z boku. Zadní část pak nejvíce připomíná vozy Volkswagen.

Foto: Archiv Garáž.cz

Z pohledu rozměrů je T-Roc o 252 mm kratší než Tiguan. Na délku má 4 234 mm, na šířku pak 1819 mm a na výšku pak 1 573 mm. Nový crossover od Volkswagenu se však nebude bát ani praktičnosti, protože základní zavazadlový prostor má hodnotu 445 litrů s dvojitým dnem a zvětšit se dá až na 1 290 litrů. Interiér se podobá nedávno představenému Volkswagenu Polo. Nechybí tu virtual kokpit, který je stejný jako ve Škodě Karoq a velká digitální dotyková obrazovka na středovém panelu. Dobrou zprávou je, že tady zanechal Volkswagen dvě kolečka, kterými si můžete rychle upravit hlasitost nebo změnit velikost mapy. Velikost dotykové obrazovky a kvality infotaimentu bude záležet na zvolené výbavě, ale i v tomto směru je na tom T-Roc velmi dobře. V interiéru budete moci pracovat s barvou karosérie. Uvnitř je dostatek odkládacích prostorů.

Dokonce jako čtyřkolka

Volkswagen T-Roc nabídne širokou technickou výbavu. Bude k dispozici jak s pohonem předních, tak také s pohonem všech čtyř kol 4Motion a pod kapotu se dostane na šest pohonných jednotek - tři zážehové a tři vznětové. Výkon bude odstupňován na 115, 150 a 190 koní. Motory o výkonu 150 k mohou zákazníci kombinovat s pohonem předních kol, pohonem všech kol (4MOTION) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Zážehová jednotka TSI o výkonu 150 koní nabídne systém deaktivace dvou válců. Základ bude tvořit přeplňovaný tříválec 1,0 TSI a vznětový čtyřválec 1,6 TDI se shodným výkonem 115 koní.

Foto: Archiv Garáž.cz

Všechny verze modelu T-Roc s pohonem všech kol mají navíc sériově systém 4MOTION Active Control s voličem jízdních režimů. Systém se ovládá prostřednictvím ovládacího kolečka na středové konzole. Řidič jím mění chování čtyřkolky a uprostřed je ještě tradiční volič režimů pro reakce motoru a aktivního podvozku.

Velké množství asistentů

Všechny verze modelu T-Roc jsou sériově vybaveny multikolizní brzdou, aktivním asistentem pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist a systémem Front Assist pro upozorňování na překážky před vozem s funkcemi rozpoznávání chodců a nouzového brzdění City. Na přání si mohou zákazníci nakonfigurovat své SUV dalšími deseti asistenčními systémy.

Mezi ně patří mj. adaptivní tempomat ACC, zadní kamera Rear View, asistent pro změnu jízdního pruhu včetně asistenta pro bezpečné couvání z parkovacího místa Rear Traffic Alert, asistent pro změnu jízdního pruhu se sledováním slepého úhlu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, parkovací asistent Park Assist včetně funkce brzdění při manévrování, asistent pro jízdu v dopravní koloně a asistent pro stav nouze (Emergency Assist).

Foto: Archiv Garáž.cz

Zákazníci si mohou navíc přizpůsobit model T-Roc individuálním požadavkům výběrem komfortních systémů, které jsou v této třídě neobvyklé. Kromě adaptivní regulace podvozku DCC a progresivního řízení patří mezi tyto prvky výbavy také elektrické ovládání zadního výklopného víka a bezklíčkový přístupový systém „Keyless Access“ se spouštěním motoru tlačítkem.

Levnější než Škoda Karoq?

A kdy uvidíme nový Volkswgen T-Roc na českých silnicích? Určitě to bude začátkem roku 2018. Předprodej začne zanedlouho, tedy někdy na přelomu září a října, ale první auta se k zákazníkům do České republiky dostanou v prvních týdnech roku 2018. A v českém zastoupení se snaží, aby se T-Roc dostal cenově pod domácí kompaktní SUV Škoda Karoq, což by vzhledem k atraktivnímu vzhledu mohla být už velmi skvělá nabídka. Cena by se tak měla pohybovat někde na hraně 500 000 Kč.

Načítám