Hlavní obsah

Volkswagen představuje T-Roc bez střechy. Bude se z něj hit?

Foto: Volkswagen

SUV nahoře bez by se mohly stát novým hitem, vždyť SUV všichni milují a auta bez střechy taky (než si tedy místo nic začali kupovat SUV). Jenže všechny dosavadní pokusy skončily výsměchem fanoušků a černou dírou ve firemním účetnictví. Ale tvrdohlavý Volkswagen si přesto myslí, že právě on uspěje…

Článek

Auto bez střechy je radost – vítr vám čechrá vlasy, slunce vás hřeje a nebe nad hlavou přináší pocit svobody. Kdo to jednou zažil, tak už bez toho nemůže být. Jenže prodeje kabrioletů spadly s příchodem SUV po hlavě do rokle, kde bolestivě umírají. Tak proč nezkusit oba druhy aut zkombinovat…?

Foto: Volkswagen

Otevřený T-Roc má nahradit Golf kabrio

No, třeba proto, že se o to pokusily už dvě automobilky a obě naprosto selhaly. Úplně první byl v roce 2010 Nissan se svým Muranem CrossCabriolet, který byl všem jen pro smích. Pohřbili ho po čtyřech letech ve výrobě. Druhý pokus provedl v roce 2016 Range Rover s mnohem povedenějším Evoquem kabrio. O jeho obchodním úspěchu však hovoří fakt, že se s touto karosářskou variantou pro nedávno představenou druhou generaci Evoque nepočítá… Nyní zkouší své štěstí Volkswagen, který T-Rocem s plátěnou střechou chce zkusit nahradit (poslední dobou ne už tolik) oblíbený Golf kabrio.

Foto: Nissan

Uznejte sami, velké SUV bez střechy vypadá trochu zvláštně...

Kupodivu se však nespokojili s tím, že by standardnímu T-Rocu flexou uřízli střechu a zavařili zadní dveře – kabrio má totiž o 37 mm delší rozvor a celkově je o 34 mm delší, karoserie je od A-sloupku zcela odlišná, dveře jsou bezrámové a ty zadní chybí úplně. Pod kabátkem se také odehrála celá řada zpevňovacích prací, ale Volkswagen zatím neprozradil, kolik kilo navíc to znamená.

Zdá se, že si verze kabrio zachovala praktičnost běžného T-Rocu, protože zadní sedadla vypadají použitelně i pro dospělé a kufr má objem solidních 284 litrů. Elektricky ovládaný mechanismus skládající látkovou střechu je obdobný jako u posledního Golfu a stáhne ji za pouhých 9 sekund v rychlosti až do 30 km/h. Volkswagen si dal záležet i na odhlučnění, abyste ve srovnání s běžným T-Rocem nemuseli vážně nic obětovat.

Při uvedení budou k dispozici dvě benzinové pohonné jednotky: 115koňový litrový tříválec s manuálem a 150koňová čtyřválcová patnáctistovka se sedmistupňovým DSG. Na další detaily si však budeme muset počkat až do oficiálního představení na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. T-Roc kabrio ale vypadá hodně propracovaně a nadějně. Tak se pojďme dohodnout, že pokud by přece jen neuspěl, tak SUV v kabriu definitivně pohřbíme, ok?

Načítám