Článek
Jak někteří možná vědí, standardní California, která je mimochodem nejprodávanějším obytným vozem světa, využívá jako základu dodávky „téčkové“ řady, tedy Transporteru a jeho odnoží Multivan a Caravelle. Grand California je oproti tomu postavená na větší dodávce Crafter, konkrétně na variantě se středním rozvorem a zvýšenou střechou. Na střeše je dále i nástavba ukrývající úložné prostory, ale zároveň umožňující vyšší strop. I lidé s výškou přes dva metry se tedy uvnitř vozu postaví bez problému.
Celkově je v Grand Californii místa k žití dost a dost. Ve standardu se zde sice nachází pouze jedno dvojlůžko v zadní části nad zavazadelníkem, ale za příplatek se objeví další dvojlůžko nad kabinou řidiče, které je určené zejména pro děti.
Posádce je dále k dispozici důstojně vybavená kuchyň s lednicí, dřezem, dvojplotýnkovým vařičem a úložnými prostory. Naproti kuchyni je pak postaven „tubus“ koupelny o vnitřním půdorysu 840 na 800 milimetrů ukrývající toaletu, sklopné umyvadlo a sprchový kout. V roli obýváku slouží stůl, okolo kterého se nachází lavice pro pasažéry a pak i otočná sedadla řidiče a spolujezdce. A když je počasí na venkovní sezení, lze si vytáhnout příplatkovou markýzu na boku auta.
Venkovní markýza je ovšem jen jedním z mnoha příplatků. Grand California umí disponovat třeba držákem na kola, dvoubarevným retro provedením karoserie, ale taky solárním panelem na pohon elektrického příslušenství. Z technických serepetiček lze zmínit nepřímé LED osvětlení celého obytného prostoru, wi-fi hotspot nebo satelitní anténu na televizi.
Technické detaily týkající se pohonu zůstávají zatím v neznámu a jistý je pouze příplatkový pohon všech kol. Kompletní a oficiální odhalení auta totiž proběhne až za pár dní, 24. srpna na veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu. Právě tam dojde na představení palety motorů, ale snad i na ceny. První vozy k zákazníkům dorazí na začátku příštího roku.