Hlavní obsah

Volkswagen představuje největší obytný vůz ve své historii

Foto: Volkswagen

Volkswagen Grand California

Je tomu přibližně rok, co Volkswagen ukázal koncept California XXL. Vize většího obytného auta doplňujícího standardní Californii tehdy zaujala velkou spoustu lidí a netrvalo proto dlouho, než dal Volkswagen celému projektu zelenou. Právě proto je nám nyní představeno nové „čundrfáro“ Grand California.

Článek

Jak někteří možná vědí, standardní California, která je mimochodem nejprodávanějším obytným vozem světa, využívá jako základu dodávky „téčkové“ řady, tedy Transporteru a jeho odnoží Multivan a Caravelle. Grand California je oproti tomu postavená na větší dodávce Crafter, konkrétně na variantě se středním rozvorem a zvýšenou střechou. Na střeše je dále i nástavba ukrývající úložné prostory, ale zároveň umožňující vyšší strop. I lidé s výškou přes dva metry se tedy uvnitř vozu postaví bez problému.

Celkově je v Grand Californii místa k žití dost a dost. Ve standardu se zde sice nachází pouze jedno dvojlůžko v zadní části nad zavazadelníkem, ale za příplatek se objeví další dvojlůžko nad kabinou řidiče, které je určené zejména pro děti.

Posádce je dále k dispozici důstojně vybavená kuchyň s lednicí, dřezem, dvojplotýnkovým vařičem a úložnými prostory. Naproti kuchyni je pak postaven „tubus“ koupelny o vnitřním půdorysu 840 na 800 milimetrů ukrývající toaletu, sklopné umyvadlo a sprchový kout. V roli obýváku slouží stůl, okolo kterého se nachází lavice pro pasažéry a pak i otočná sedadla řidiče a spolujezdce. A když je počasí na venkovní sezení, lze si vytáhnout příplatkovou markýzu na boku auta.

Venkovní markýza je ovšem jen jedním z mnoha příplatků. Grand California umí disponovat třeba držákem na kola, dvoubarevným retro provedením karoserie, ale taky solárním panelem na pohon elektrického příslušenství. Z technických serepetiček lze zmínit nepřímé LED osvětlení celého obytného prostoru, wi-fi hotspot nebo satelitní anténu na televizi.

Technické detaily týkající se pohonu zůstávají zatím v neznámu a jistý je pouze příplatkový pohon všech kol. Kompletní a oficiální odhalení auta totiž proběhne až za pár dní, 24. srpna na veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu. Právě tam dojde na představení palety motorů, ale snad i na ceny. První vozy k zákazníkům dorazí na začátku příštího roku.

Načítám