Hlavní obsah

Volkswagen představil své první čistě elektrické SUV

Foto: Volkswagen

Volkswagen představil své první čistě elektrické SUV. Nese označení ID.4 a podle oficiálních informací má mít dojezd až 500 kilometrů. Bude se vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a USA a na český trh by mělo dorazit už během příštího roku.

Článek

Vozy kategorie SUV se těší dlouhodobé oblibě. Zdali tato popularita bude pokračovat i po masivním příchodu elektrických pohonů, kterým všechny automobilky prodávající v Evropě „hrozí“, ukáže teprve čas. Jedno je ale jisté, nikdo nechce zaspat dobu, a tak elektrických SUV budeme vídat čím dál víc. Nejdříve na autosalonech (pokud už neskončily nadobro), na internetu a v motoristických časopisech, později u dealerů a nakonec nejspíš i v ulicích.

Zaspat dobu nechce pochopitelně ani evropská jednička Volkswagen, automobilka proto představila novinku v podobě modelu ID.4. Wolfsburgský výrobce ji měl pochopitelně nachystanou na autosalon v Ženevě, po jeho zrušení ji ale musel představit jen přes internet.

Na vůz kategorie SUV má ID.4 velmi aerodynamické tvary. Podle zástupců automobilky to není jen z důvodu atraktivity designu, ale také kvůli spotřebě. „Dobrá aerodynamika snižuje aerodynamický odpor vzduchu a prodlužuje dojezd modelu ID.4 v závislosti na variantě pohonu až na 500 kilometrů,“ řekl k novince provozní ředitel Volkswagenu Ralf Brandstätter.

Foto: Volkswagen

ID.4 měl být naživo k dispozici na ženevském autosalonu, kvůli jeho zrušení si ale musíme zatím vystačit s několika málo fotkami

Model ID.4 bude uveden na trh zpočátku jen s pohonem zadních kol, teprve později by měla následovat verze s pohonem všech kol. Vůz stojí na platformě MEB určené pro ryze elektrické vozy koncernu Volkswagen, na stejné platformě by měl být postavený i očekávaný Enyaq od Škodovky. Baterie budou uloženy v podlaze vozu, což bude zajišťovat nízko položené těžiště a dobře vyvážené rozložení hmotnosti mezi nápravy.

Další výhodou podvozkové platformy MEB je více prostoru v interiéru vozu, to slibuje i Volkswagen u své novinky ID.4. Příď vozu je krátká a rozvor náprav dlouhý, což umožnilo vytvořit v interiéru dle slov výrobce velkorysý prostor. Přístrojová deska má být přehledně uspořádaná a kompletně digitalizovaná. Ovládání má probíhat v naprosté většině případů pouze prostřednictvím dotykových ploch a inteligentního hlasového ovládání. Jestli je to dobře, nebo špatně, necháme na každém, jisté ale je, že na tohle si asi dříve, nebo později budeme muset zvyknout všichni.

Volkswagen ID.4 je po modelu ID.3 dalším vozem, který má automobilce dopomoci k neutrální bilanci emisí CO2, jíž chce značka dosáhnout v souladu s pařížskými cíli pro ochranu klimatu do roku 2050. Volkswagen tak nyní investuje jednu miliardu eur do elektrifikace produktové řady a hybridizace stále většího počtu modelů.

Načítám