Hlavní obsah

Volkswagen pokořil elektrický rekord na Nürburgringu!

Foto: Volkswagen ID.R

Dokázali to! Elektrický speciál Volkswagen ID.R si po rekordním vítězství na Pikes Peak připsal další triumf – rekord pro elektrická auta na slavné Severní smyčce okruhu Nürburgring. Předchozího držitele, čínský speciál NIO EP9, přitom pokořil o brutálních 40 sekund.

Článek

Upřímně, vlastně to není ani velké překvapení. Fantastický výkon na loňském Pikes Peak jasně ukázal, že je tohle auto proklatě rychlé. Volkswagen si pak usmyslel, že další rekord přímo na domácím hřišti by nebyl vůbec od věci, tak prohnali čísla přesnými simulátory a věděli, že to půjde. Jedinou otázkou tedy bylo „o kolik“ dokážou rekord překonat. A rozhodli se, že „o hodně“.

Speciál ID.R proto musel projít sérií úprav zaměřených na aerodynamiku (Pikes Peak vyžadoval hodně přítlaku, Zelené peklo mělo být spíš o rychlosti), kvůli delšímu dojezdu se zapracovalo i na systému řízení energie, který řídí výkon elektromotorů a rekuperaci výkonu od brzd. Za volant znovu usedl zkušený pilot Romain Dumas (který má na kontě také rekord na Pikes Peak). Všechno bylo připravené pro rekordní pokus.

A ten se odehrál v pondělí 3. června 2019 za ideálních podmínek slunečného dne a vyhřátého asfaltu na trati. Dumas dokázal z ID.R vymáčknout čas 6:05,336 min, čímž o 40 sekund překonal předchozího elektrického rekordmana, čínský speciál NIO EP9, který tu před dvěma lety zajel 6:45,9 min. Dumas svým fantastickým výkonem ale pokořil i legendárního Stefana Beloffa, který tu v roce 1983 zajel na svém Porsche 956 kvalifikační čas 6:11,13 min – rekord, který na Ringu vydržel neuvěřitelných 35 let, než ho loni naprosto zničilo samo Porsche na upraveném závodním autě z Le Mans (919 Evo, řídil ho Timo Bernhard) s absurdně rychlým časem 5:19,55 min.

Absolutní rekord na Nürburgringu se tedy ani neotřásl, přesto může být Volkswagen patřičně hrdý na své úspěšné vystoupení a dosažený čas, který je s přehledem nejrychlejší mezi vozy poháněnými elektřinou.

A pokud přemýšlíte, proč to vlastně dělali, určitě by vám mohli dlouze vyprávět o tom, jak poznatky z trati využijí při vývoji silničních aut, a jak získali další zkušenosti při úpravě a vylepšení pohonu i aerodynamiky… Ale my si myslíme, že hlavně prostě jen chtěli. Touha po rychlosti pohání automobilový svět odjakživa vpřed a překonávání rekordů a hranic dokázalo spoustě lidí splnit životní sen a další spoustu inspirovat k ještě odvážnějšímu snění. A taky to dokazuje, že elektrická auta mohou být opravdu hodně rychlá a zábava za volantem bude díky podobným nadšencům stále součástí automobilového světa. A to je moc dobře!

Načítám