Hlavní obsah

Volkswagen plánuje výstavbu 36 000 nabíječek

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.3

Ačkoliv by to úřady, hlavně Evropská unie, ocenily, přechod na masovou elektromobilitu není možné provést přes noc. Ví to i Volkswagen, který ale i tak chce udělat maximum pro rozvoj a rozšíření elektromobility. Což má v plánu udělat mimo jiné pomocí rozsáhlé výstavby dobíjecích elektro stanic.

Článek

Thomas Ulbrich, člen představenstva zodpovědný za e-mobilitu u Volkswagenu, před nedávnem řekl velmi důležitou věc. Podle něj je právě počet a rozmístění dobíjecích stanic klíčovým faktorem rozvoje elektromobility. Když už totiž přesvědčíte zákazníky, že elektromobilita vlastně není špatná a opravdu v ní je budoucnost, záhy poté vyvstane problém s dobíjením. Stanic je stále zoufale málo a už i u nás, kde elektromobilů nejezdí tolik jako třeba v Německu, začíná být u nabíječek poněkud těsno. A to je vzhledem k časté nutnosti dobíjení velký problém a taky fakt, který potenciální zákazníky odrazuje.

Proto se Volkswagen rozhodl, že nejpozději do roku 2025 po celé Evropě postaví nebo pomůže postavit na 36 000 dobíjecích stanic. Z nich 11 000 by měl mít na svědomí Volkswagen, a to jak jejich financování, tak stavbu a provozování. Zbylé stanice pomůže financovat. Celkem chce koncern Volkswagen do rozšíření elektrické infrastruktury během těch několika málo let investovat 250 milionů eur. Volkswagen ale ke zmiňovanému plánu nehodlá přistoupit jen kvůli tomu, aby elektromobilistům udělal radost. Bere to také jako obchod, protože těch 11 000 stanic bude instalováno hlavně u různých dealerů značky. Dalších 3 000 stanic, které hodlá VW financovat, na tom bude podobně, ale počítá se s nimi do velkých evropských měst. Část z dobíjecích míst pak bude rezervována pro zaměstnance značky s tím, že záleží na nich, zda je uvolní i pro veřejné používání.

Výše popsaná dobíjecí místa ale nejsou vše, co má Volkswagen v plánu. Už dnes pracuje na masivním rozšíření rychlodobíjecích stanic a nutno říci, že celkem úspěšně. Ve Wolfsburgu, kde Volkswagen sídlí, ještě během letošního června značka zprovozní 28 těchto rychlých dobíječek, a to jako dárek městu, které slaví výročí 80. let. Zástupci značky ale přiznávají, že všechna tato snaha a s ní spojené investice mohou vyjít vniveč. Hodně totiž záleží také na politicích, kteří by společně s výrobci měli začít vytvářet větší úsilí pro propagaci elektromobility. Jakkoliv je to právě Německo, kde je elektromobilita celkem v kurzu, nějaký jednotný vládní plán pro její zavádění a pro její podporu bohužel chybí.

A není se co divit, že se Volkswagen snaží elektromobilitu podporovat, kde se jen dá. Automobilka před několika týdny odhalila svůj chystaný vůbec první elektromobil s označením ID.3 a v té souvislosti tvrdila, že by byla moc ráda, aby do autosalonu ve Frankfurtu, která se koná v září letošního roku, evidovala alespoň 30 000 předobjednávek na daný model. Jaké ale bylo její překvapení, když jen během 24 hodin od představení novinky přišlo zhruba 10 000 předobjednávek! V současné době jich už je před 20 000, takže je celkem jisté, že ten cíl si Volkswagen splní mnohem dřív. A to navzdory tomu, že se ID.3 nemá nijak výrazně odlišovat od jakéhokoliv jiného současného elektromobilu. Má jít o malé auto standardního dojezdu 300 až 450 kilometrů, to v závislosti na verzi, a s celkem rozumnou cenou (v přepočtu pod milion korun). Což bude nakonec asi nejsilnější argument, který i stávající předběžné zákazníky přesvědčil k odeslání objednávky. Auto jako takové ale bude fyzicky představeno právě až ve Frankfurtu.

Načítám