Článek
Volkswagen nedělá auta, u kterých byste dlouhé minuty obdivovali každý záhyb karoserie. Vždy vypadají moderně, málokdo by řekl, že jsou ošklivá, ale chybí tam ta jiskra, jakou mají třeba italská nebo britská auta. VW má ale ve svém současném portfoliu jeden model, kde se (na své poměry) design opravdu povedl.
Je jím elegantní limuzína Arteon, čtyřdveřový liftback, který na svět přišel v roce 2017. Přes technickou příbuznost s usedlým Passatem působí Arteon jako plný sud živé vody: přední světlomety splývají s maskou, nafouklé blatníky, bezrámová okna, krásné zakončení zadního sloupku a elegantně splývavá záď a k tomu dvacetipalcová kola a třeba „zlatá“ metalíza, kterou v té době třeba Superb mít nemohl. Nic krásnějšího u VW aktuálně nenajdete – a nejspíš ani v historii, pokud se nerozplýváte nad jednoduchými hranami prvního Golfu nebo roztomilými oblinami Brouka
Po čtyřech letech na trhu přichází ten pravý čas na jeho omlazení. A v rámci něj se dokonce dočkáme i verze kombi, po které fanoušci už dlouho volali. Hodnotit design dle skic je vždy ošemetné, když jsme však porovnali nové obrázky se „starou“ verzí, byly zřejmé dvě menší změny: spodní část nárazníku má agresivnější tvarování a mezi světlomety přibyl diodový pruh. Sportovnější paket R (modré auto vlevo) má otvory pro přívod vzduchu ještě větší a výraz celkově agresivnější.
Volkswagen zatím podrobnosti o novém Arteonu neuvedl. Jisté je pouze to, že bude mít inovované vznětové a zážehové motory (aby firma plnila aktuální emisní normy) a uvnitř bude nová generace infotainmentu MIB 3. Novinkou je také bezpečností systém Travel Assist sdružující funkce několika jízdních asistentů (adaptivní tempomat, udržování v pruhu, asistent pro jízdu v kolonách, čtení značek), který vám usnadní cestu po dálnicích (funguje až do rychlosti 210 km/h) i silnicích včetně otravného poskakování v kolonách.
Na další podrobnosti musíme počkat do středy 24. června, kdy proběhne světová (digitální) premiéra a automobilka zveřejní o omlazeném Arteonu všechny podrobnosti.