Článek
Aby ne, když se ho v USA už prodalo přes tři miliony kusů. Golf s kufrem je tu hodně oblíbený, zejména ve sportovní verzi GLI, což je obdoba GTI u Golfu. Nová generace poprvé vyjíždí na platformě MQB a je prostornější a delší, než kdy dřív. Její rozvor činí hezkých 268 centimetrů, narostla do délky a do šírky, trochu se snížila a samozřejmě zhubnula. To jsou všechno tradiční příznaky nám dobře známé platformy. Ještě z jednoho důvodu nám je ale Jetta hodně povědomá a je to ten samý důvod, pro který vedení Volkswagenu ani neuvažuje o dobývání evropských trhů.
Ano, zlatého bludišťáka získávají ti, kteří si hned při pohled na obrázek vzpomněli na Škodu Octavii. Jetta totiž není ničím jiným, než německou sestou mladoboleslavského bestselleru, tedy minimálně v aktuální verzi. Ano, má agresivní design, tak trochu vypůjčený od Arteonu, ale od rozvoru po techniku v interiéru a další prvky byste si jen mohli odškrtávat, v čem jsou tyhle vozy jako vejce vejci.
A protože Octavia slaví obrovský úspěch nejen doma, ale i v dalších evropských zemích, bojoval by Volkswagen sám proti sobě, ale hlavně proti časem ověřeným hodnotám. A navíc by Jettu musel nacenit trochu výš, což by byla další prohra. Oficiálním stanoviskem Wolfsburgu je, že americká Jetta příliš vyrostla a je rozměrově podobná Passatu, ale to je jen kouřová clona. Kdo umí zacházet s krejčovským metrem, ten dobře ví, odkud vítr vane.