Hlavní obsah

Volkswagen Jetta vypadá slibně, do Evropy se ale nedostane

Foto: Archiv Garáž.cz

Důvod vás snad ani nepřekvapí. Svým způsobem za to může auto z Mladé Boleslavi. Pro Jettu tak zůstává nejdůležitějším trhem Severní Amerika, zejména tedy USA a Mexiko. Tam se bude prostornému sedanu dobře dařit.

Článek

Aby ne, když se ho v USA už prodalo přes tři miliony kusů. Golf s kufrem je tu hodně oblíbený, zejména ve sportovní verzi GLI, což je obdoba GTI u Golfu. Nová generace poprvé vyjíždí na platformě MQB a je prostornější a delší, než kdy dřív. Její rozvor činí hezkých 268 centimetrů, narostla do délky a do šírky, trochu se snížila a samozřejmě zhubnula. To jsou všechno tradiční příznaky nám dobře známé platformy. Ještě z jednoho důvodu nám je ale Jetta hodně povědomá a je to ten samý důvod, pro který vedení Volkswagenu ani neuvažuje o dobývání evropských trhů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ano, zlatého bludišťáka získávají ti, kteří si hned při pohled na obrázek vzpomněli na Škodu Octavii. Jetta totiž není ničím jiným, než německou sestou mladoboleslavského bestselleru, tedy minimálně v aktuální verzi. Ano, má agresivní design, tak trochu vypůjčený od Arteonu, ale od rozvoru po techniku v interiéru a další prvky byste si jen mohli odškrtávat, v čem jsou tyhle vozy jako vejce vejci.

Foto: Archiv Garáž.cz

A protože Octavia slaví obrovský úspěch nejen doma, ale i v dalších evropských zemích, bojoval by Volkswagen sám proti sobě, ale hlavně proti časem ověřeným hodnotám. A navíc by Jettu musel nacenit trochu výš, což by byla další prohra. Oficiálním stanoviskem Wolfsburgu je, že americká Jetta příliš vyrostla a je rozměrově podobná Passatu, ale to je jen kouřová clona. Kdo umí zacházet s krejčovským metrem, ten dobře ví, odkud vítr vane.

Načítám