Hlavní obsah

Volkswagen ID.3 má velké problémy se softwarem, píší Němci

Foto: Volkswagen

Model ID.3, první čistý elektromobil od Volkswagenu, by se k zákazníkům měl dostat během několika měsíců. Jenže aby se tak mohlo stát, musí prý automobilka nejprve vyřešit vážné problémy se softwarem, píší německá média. Volkswagen tvrdí, že vše se stihne a první vozy se k zákazníkům dostanou dle plánu letos v létě.

Článek

Volkswagen vstupuje do éry elektromobility s hatchbackem pojmenovaným jednoduše ID.3. Ten byl oficiálně představen loni na podzim ve Frankfurtu, přičemž první hotové vozy měly dorazit k zákazníkům letos v létě. Sliboval dojezd až 420 km a stát by měl stejně jako dieselový Golf, na VW tak začaly ze všech stran pršet objednávky. Všechno vypadalo na jednoznačný úspěch.

V posledních měsících se situace nejspíš hodně zkomplikovala. Výroba v závodě ve Zwickau (původním rodišti bakelitového Trabanta) sice „jede“, ale auta se vyrábí na sklad, protože nejsou plně funkční a jejich software obsahuje řadu zásadních chyb. Desítky tisíc již vyrobených ID.3 jsou tak v pořádku jenom po stránce hardwaru, plnou funkčnost získají až se správnou verzí software. A ten se podle německého Süddeutsche Zeitung zatím Volkswagen urputně vyvíjí.

VW ID.3 totiž přichází s novou generací infotainmentu a odlišným konceptem příplatkové výbavy – hardware budou mít všechna vyrobená auta stejný, zpřístupňovat se bude online po předplacení dané funkcionality. To platí nejen pro dílčí služby, ale například i pro navigaci nebo některé jízdní asistenty. Implementovat tento koncept do infotainmentu samotného vozu i celého sytému Volkswagenu se ukazuje jako velmi náročné. Interně se podle německého listu prý o tomto projekt mluví dokonce jako o „absolutní katastrofě“. V posledních týdnech ještě zhoršenou ochrannými opatřeními při boji s koronavirem.

Foto: Volkswagen

ID.3 přijíždí s velmi pokročilým softwarem. Jeho vývoj však pronásledují komplikace

Volkswagen však žádné problémy oficiálně nepřiznal. Sám šéf Volkswagenu Herbert Diess v polovině března na výroční tiskové konferenci řekl, že časový plán uvedení ID.3 na trh firma dodrží. To ostatně na dotaz Garáž.cz potvrzuje i David Valenta, PR manažer českého importéra Volkswagenu. „Na květen je naplánován poslední update softwaru. Termín, kdy dorazí ID.3 do České republiky, je stanoven na léto 2020, na tom se nic nemění.“ Dodal, že se Volkswagen „ke spekulacím nebude vyjadřovat“.

Léto se kvapem blíží, a Volksagenu tak nezbývá na vyřešení problému mnoho času. Původním plánem automobilky bylo prodat letos 100 tisíc elektrických automobilů. S ohledem na aktuální situaci je však dosažení tohoto čísla velmi nejisté.

Načítám