Článek
Elektrická placka se startovním číslem 94 vypadá, jako by na Pikes Peak zamířila z vrcholné třídy vytrvalostních závodů. Její cesta ovšem nebude trvat několik hodin, ale pouhých pár minut. Zcela konkrétně musí Volkswagen I.D. R Pikes Peak zdolat 20 kilometrů a obrovské převýšení do 8 minut a 57 sekund. Právě to je totiž čas dosavadního rekordu, zajetého v roce 2016 Rhysem Millenem za volantem prototypu e0 PP100.
Konceptuální elektrický závoďák Volkswagenu ovšem vyjíždí náležitě připraven. Každá náprava je poháněná vlastním elektromotorem, přičemž výsledný výkon činí úctyhodných 680 koní. Přenos síly na vozovku je řízen elektronicky podle jízdní situace, aby se optimalizovala trakce a zachovalo neutrální chování v zatáčkách. V každém případě má být pohonné ústrojí až nechutně efektivní. Z nuly na sto akceleruje I.D. R Pikes Peak údajně za 2,25 sekundy, tedy rychleji než monopost formule 1.
Neméně impozantní jsou i baterie, potažmo jejich rekuperace. I.D. R Pikes Peak využívá dvojice li-ion paklů, umístěných po levé a po pravé straně jezdce. Aby mohlo auto vážit jenom 1100 kilo a baterie si tedy udržely rozumnou hmotnost, využil Volkswagen velmi účinnou rekuperaci. Během samotné jízdy si I.D. R Pikes Peak vytvoří 20 % energie, co spotřebuje. Nad rámec rekuperace se pod koly samozřejmě nachází i klasické kotoučové brzdy.
Za volant se při závodě a tedy i při pokusu o rekord posadí závodník Romain Dumas. Technologie a zkušenosti nasbírané v rámci příprav I.D. R Pikes Peak se potom přenesou i do vývoje elektrifikovaných osobních aut. První čistě elektrickou modelovou řadu chce Volkswagen představit v roce 2020.