Článek
Když vloni Volkswagen roztrhal na Pikes Peaku, nejtěžším kopci na světě, rekord pro elektromobily na padrť, byla to jen součást představení, při němž si urval i rekord absolutní, když přepsal pět let starý rekord Sébastiena Loeba, který tehdy řídil závodní Peugeot 208 T16 (3,2 l twin-turbo s výkonem 875 koní). A na dvacetikilometrové trati mohl být ještě rychlejší, kdyby ve druhém sektoru nebylo mlhavo a povrch nebyl zčásti vlhký…
Teď si Volkswagen s tím samým autem chce vyšlápnout na rekord pro elektrická auta na Nordschleife, které od 12. května 2017 drží čínský speciál Nio EP9.
Jenže zatímco na vývoj závodního vozu ID. R měl Volkswagen jen osm měsíců, teď už má nejen podstatně víc zkušeností, ale i času. Výsledek? Důkladná aerodynamická optimalizace, protože v Zeleném pekle nepotřebujete jen rychlost v zatáčkách, ale i na rovinkách. Technický ředitel Volkswagen Motorsport François-Xavier Demaison byl stručný, ale výstižný. „Abychom dokázali atakovat rekord, musíme dosáhnout průměrné rychlosti přes 180 km/h. Takže jsme karoserii ID.R optimalizovali tak, abychom mohli zvýšit maximální rychlost na 270 km/h. Použili jsme k tomu i některé poznatky z formule 1, počítačové simulace a první testovací jízdy zatím vypadají dobře. Ale uvidíme, jak to bude na tak náročné trati v reálu.“
ID.R má upravenou nejen aerodynamiku, ale taky pohonné ústrojí. Volkswagen optimalizoval systém řízení energie, který řídí výkon elektromotorů a rekuperaci výkonu od brzd, požadavkem bylo prodloužení dojezdu.
Výkon ale zůstává stejný jako u ID.R na Pikes Peaku: 500 kW (680 koní) a 650 Nm. Tedy zrychlení na stovku za 2,25 sekundy, zatímco maximálka stoupla na již zmíněných 270 km/h. Připomínáme ještě, že auto má dva elektromotory, pohon všech kol a váží 1100 kg.
Pokus o rekord v Zeleném pekle si bere na starost opět Romain Dumas a bude muset překonat čas 6: 45,90 minut. Nepochybujeme, že se mu to podaří. Rekord Porsche 919 Hybrid Evo, které projelo Ring za 5 minut, 19 sekund a 55 setin, však ohrožen nebude. První informace budeme mít už brzy, VW totiž zahájil ostré testování přímo na trati v pohoří Eiffel...