Článek
Doba totiž pokročila a dodávky si svým komfortem a výbavou už příliš nezadají s osobními auty. Caddy tak má interiér až nápadně podobný současnému Golfu – najdete tu pohodlná sedadla čalouněná látkou a Alcantarou, kožený multifunkční volant, infotainment s navigací, dvouzónovou klimatizaci, elektrická okna i zrcátka a sklápěcí stolky na zadní straně předních sedadel. Caddyho si dál můžete vyšperkovat Bi-xenonovými světly s LED denním svícením, adaptivním tempomatem, zadními parkovacími senzory a kamerou, vyhřívaným čelním sklem…
Anebo taky off-roadovou úpravou Alltrack, která zahrnuje zvýšený podvozek s dodatečnou ochranou včetně motoru a drsné oplastování karoserie, se kterým Caddy vystoupí z davu ostatních dodávek, často taky bílé barvy. Navrch k tomu můžete přihodit i pohon všech kol 4Motion, aby forma byla podpořená také funkcí. Rodinná dodávka tak zvládne zastoupit i roli SUV – lehčí terén zvládá Caddy Alltrack s naprostým přehledem a nejspíš by vás překvapil i v tom těžším, pokud byste si do něj vůbec troufli.
Na silnici se pak kvůli vyšší světlé výšce a měkčímu podvozku trochu víc naklání, ale s Caddym stejně nebudete řezat zatáčky (pomalejší převod řízení vás k tomu rozhodně nevybízí), tak je to celkem jedno. Naopak oceníte to, s jakým přehledem zdolává asfaltové nerovnosti a nenechá se rozhodit ani výmoly – na českých silnicích velmi vítaná vlastnost.
Dvoulitrový turbodiesel spolehlivě táhne a za klidnější přístup vás odmění spotřebou kolem šesti litrů, v kombinovaném režimu se budete pohybovat kolem stále velmi snesitelných sedmi. Manuální řazení není špatné, ale s dvouspojkovým automatem DSG (stojí skoro 60 tisíc) si víc užijete pohodu na palubě, protože se nebudete muset neustále snažit držet diesel v typicky užším spektru použitelných otáček.
Ale ať se Caddy snaží sebevíc, svůj dodávkový původ nezapře – v kabině je víc tvrdých plastů, podvozek pracuje lépe s vyšším zatížením, motor má hrubší chod a ani DSG není tak hladké, jaké bylo třeba v Touranu. U něj by se vám taky snáz manipulovalo se sedačkami, nemluvě o tom, že Caddy na rozdíl od Touranu neumí nabídnout tři ISOFIXy ve druhé řadě sedadel.
VW Caddy je v současné generaci na trhu již od roku 2003, a i když prošel již dvěma facelifty (v roce 2010 a 2015), je na něm věk už znát. Zvlášť ve srovnání s modernější konkurencí, která umí kromě rozsáhlejší výbavy (HUD displej, hlídání jízdy v pruhu, sledování mrtvých úhlů nebo čtení dopravních značek) také do posuvných dveří integrovat normální elektrická stahovací okna (Caddy může mít jen malá posuvná).
VW Caddy přesto zůstává velmi dobrou civilní dodávkou, do které se nemusíte bát usadit rodinu. Je ale tím lepší, čím laciněji ho koupíte, protože pokud máte větší rozpočet a nepotřebujete nutně pracovní nástroj, klasické MPV splní roli rodinného auta vždycky lépe. Takže si dobře rozmyslete, co od svého auta vlastně chcete a potřebujete.
Caddy Alltrack rozhodně není laciné zboží. Ceny s DPH začínají na úrovni 700 tisíc (1,0 TSI se 102 koni) a šplhají až k 970 tisícům za vrcholnou testovanou verzi, a když přihodíte pár příplatkových položek, snadno se přehoupnete přes milion.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem | 1 968 cm3 |
Výkon | 110 kW (150 k) při 3 500 - 4 000 ot./min. |
Točivý moment | 340 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min. |
Převodovka | automatická dvouspojková, 6 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 591 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 9,8 s |
Maximální rychlost | 190 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 5,5 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 55 l |
Kola a pneumatiky | 205/55 R16 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 506/1 793/1 887 mm |
Rozvor | 2 682 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 750 l |