Hlavní obsah

Volkswagen Caddy 2,0 TDI – Za hranice světa dodávek

Foto: Jakub Deml

Za více než čtyřicetiletou historii modelu Caddy přichází nyní ta nejradikálnější změna, která původem užitkový vůz přibližuje světu běžných osobních aut už takřka na dosah. Využití civilní platformy MEB totiž posouvá jeho jízdní vlastnosti, palubní systémy i komfort na palubě o úroveň výš.

Článek

Už je to tady! Roky a dekády sledujeme postupné přibližování kompaktních dodávek osobním autům, až Volkswagen konečně postavil užitkový vůz, který je se svými osobními sourozenci tak technicky spřízněný, jak to jen šlo. Z toho pochopitelně pramení dlouhá řada výhod, ale také nějaká ta nevýhoda. Začněme ale pozitivně…

Jen se na něj podívejte – ten prokoukl, že? Už minulý Caddy vypadal dost přitažlivě, ale nejnovější verze s uhlazeným designem a předními i zadními světly s výrazným LED podpisem a na litých kolech s průměrem až 18 palců je prostě fešák k pohledání, zvlášť v téhle zelené metalíze Golden. Lidé na ulicích se za ním skutečně otáčeli, což se nikdy žádnému jinému Caddy dosud nepovedlo!

Foto: Jakub Deml

Nový Caddy dokáže zaujmout hned na první pohled

Kupodivu ještě atraktivnější je Caddy zevnitř – přejal totiž velkou část kabiny přímo od nejnovějšího Golfu osmé generace. To znamená z pohledu řidiče vlevo dotykový panel ovládání světel (včetně vyhřívání předního a zadního skla, abych vám ušetřil hledání), uprostřed 12“ digitální kokpit s širokými možnostmi zobrazení (včetně navigačních dat) a hned vedle vpravo velký 10“ dotykový infotainment nejmodernější generace MIB3 (základem jsou klasické budíky a rádio s displejem 6,5“ a dvěma reproduktory). I když to je výhoda i nevýhoda zároveň…

Foto: Jakub Deml

Kabina je velmi moderní a nabízí širokou komfortní i technickou výbavu

MIB3 totiž přináší obrovsky široké možnosti v oblasti mobilní (indukční nabíjení, bezdrátový Apple CarPlay a Android Auto) a online konektivity (LTE připojení, wi-fi hotspot, aktuální informace z dopravy nebo o cenách paliva, k tomu uživatelské profily, nákupy online, over-the-air update nebo vzdálený přístup přes mobilní aplikace a další vychytávky).

Jenže obrovská komplexnost systému (obsahuje dokonce i nastavení klimatizace) znamená taky nešikovné ovládání, což tlačítka menu na palubní desce (rychlý přístup k nastavení klimatizace, jízdních asistentů a parkovací asistenci), dotyková lišta pod displejem pro rychlé nastavení teploty nebo hlasitosti nezachrání (také proto, že není podsvětlená).

Výsledkem je, že se s ovládáním systémů Caddyho budete muset nějakou dobu sžívat, což je v ostrém kontrastu k ovládání celého auta, které vám sedne na první dobrou – příjemnou řidičskou pozici si najdete snadno, všechny ovládací prvky jsou přesně po ruce, výhled ven je skvělý a řízení perfektní. Prostě Volkswagen v nejlepší formě, jak ho známe. Díky tomu se vám bude s novým Caddym moc příjemně jezdit.

Foto: Jakub Deml

Posuvné dveře umožňují snadný přístup do interiéru i ve stísněných prostorách

Tím spíš, že jeho jízdní vlastnosti jsou už prakticky stejné jako u osobních aut. Základem nového Caddyho je totiž modulární platforma MQB navržená pro osobní auta (jezdí na ní vše od Golfu po Tiguan). Právě díky ní může mít tak moderní palubní systémy a komfortní prvky, ale především jezdí daleko pohodlněji, vyrovnaněji a tišeji. Dojem dále umocňuje kultivovaný diesel 2,0 TDI a hladce řadící dvouspojkový automat DSG. Ty společně vytvářejí příjemně sehranou dvojici, která udivuje svým vychováním i úsporností (není problém jezdit za plus minus 6 l/100 km). S novým Caddym se vážně cestuje skoro stejně příjemně jako s Touranem, který fakticky nahrazuje.

Který motor vybrat?

V nabídce motorizací pro Caddy figuruje benzinový 1,5 TSI (114 k) a tři verze dieselového 2,0 TDI (75, 102 a 122 k) v kombinaci se 6stupňovým manuálem (pro dvě nejvýkonnější motorizace je k dispozici také 7stupňové DSG za příplatek 60 tisíc korun) a pohonem předních kol. Časem by měla dorazit varianta 1,5 TGI na CNG a spekuluje se také o plug-in hybridu.

Foto: Jakub Deml

Osvědčený 2,0 TDI je sázkou na jistotu

Vyšší úroveň jízdního pohodlí je dána výměnou dřívějších tuhých listových per za vinuté pružiny – nezatížená zadní náprava (tuhá s vlečenými rameny) už tak na hrbolech není uskákaná jako koza, ale lépe a přesněji následuje přední kola. Daní za vyšší komfort je však nižší užitečné zatížení, které se pohybuje (podle verze) mezi 460 a 600 kg, minulá generace dokázala uvézt ještě o dva metráky víc. Uvidíme, jestli se čistě užitkové varianty víc nepochlapí.

Caddy vs Caddy Maxi

VW Caddy bude znovu k dispozici ve dvou délkách rozvoru, delší Caddy Maxi přinese víc vnitřního prostoru i delší boční posuvné dveře, ale stojí o cca 65 tisíc víc.

RozměryCaddyCaddy Maxi
Délka4 500 mm4 853 mm
Rozvor2 755 mm2 970 mm
Boční posuvné dveře – šířka701 mm844 mm
Objem zavazadlového prostoru – maximální2 556 l3 105 l
– při 5 sedadlech760 l1 057 l
– při 7 sedadlech191 l446 l

Nový Volkswagen Caddy tedy konečně dospěl do vývojového stavu, kdy je rovnocenným soupeřem pro běžná civilní MPV – a to je s ohledem na jejich rychlé vymírání dobrá zpráva pro všechny velké rodiny, které v něm najdou pohodlného, vyspělého, kultivovaného parťáka na cestování. A konečně si v něm nebudou připadat jako v nudné pracovní dodávce…

S vyšší technickou úrovní a výbavou poskočila pochopitelně i cena. Ceník nového Caddy začíná na příznivých 519 000 Kč (2,0 TDI 75k s manuální převodovkou), ale rychle stoupá. Testovaná verze ve výbavě Style začíná na osmi stech tisících, ale se všemi příplatky se vyšroubovala na milion.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 968 cm3
Výkon90 kW (122 k) při 2 750–4 400 ot./min.
Točivý moment320 Nm při 1 600–2 500 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 722 kg
Akcelerace 0–100 km/h11,4 s
Maximální rychlost186 km/h
Spotřeba (kombinace)4,6 l/100 km
Objem palivové nádrže50 l
Kola a pneumatiky215/55 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 500/1 855/1 798 mm
Rozvor2 755 mm
Objem zavazadlového prostoru760 l
Načítám