Hlavní obsah

Volkswagen a Ford společně vyvinou dodávky a elektromobily

Foto: Redakce Garáž.cz

Aliance Volkswagen a Ford

Sdílení vysokých vývojových nákladů je dnes důležitější než kdy dřív, proto spolu automobilky začínají spolupracovat ještě intenzivněji a na daleko širším portfoliu produktů. To dokazuje dvojice Volkswagen a Ford, která společnými silami vyvine celou řadu užitkových aut, společnou řeč našly i v oblasti elektromobility a autonomie.

Článek

Vzájemná spolupráce značek Volkswagen a Ford se zjevně osvědčila, protože se její rozsah postupně rozšiřuje. Všechno začalo dohodou o společném vývoji nové generace středních pick-upů (příští Amarok tak bude postavený na bázi budoucího Rangeru, společně dorazí na trh v roce 2022). Auta, která si na trhu užitkových vozidel dosud tvrdě konkurovala, tak budou mít společné základy. Tím to však ještě ani zdaleka nekončí.

Loni Ford také radostně oznámil, že od VW získal přístup k nové „elektrické“ platformě MEB (která se poprvé představila s modelem VW ID.3 a vyjede na ní i nová Škoda Enyaq), na níž vyvine vlastní řadu elektromobilů. Konkrétně by takto mělo v průběhu šesti let vzniknout přes 600 tisíc čistě elektrických vozů s modrým oválem ve znaku, přičemž první sjede z výrobní linky již v roce 2023. Dalším společným polem působnosti je vývoj autonomního řízení – obě firmy investovaly do technologického start-upu Argo AI, který se zabývá vývojem autonomního řízení 4. úrovně (tedy kompletně autonomní jízda na dálnicích).

Nyní si obě automobilky plácly, že se spolupráce na vývoji nových modelů rozšíří i na oblast dodávek – VW pro alianci vyvine městskou rozvozovou dodávku, kterou americká automobilka adaptuje pro své potřeby, a Ford na oplátku přijde s velkou dodávkou o nosnosti až jedné tuny, která v budoucnu ponese znáček VW. Další detaily automobilky nezveřejnily, ale není těžké rozklíčovat, že půjde o příští generace modelů Caddy a Transit Courier, respektive většího Transporteru a Transitu Custom.

Foto: Aliance Volkswagen a Ford

Aliance Volkswagen a Ford stojí na třech pilířích: spolupráci na vývoji nových užitkových modelů, sdílení platformy MEB a vývoji autonomních systémů

Časy jsou pro automobilky těžké, protože prodeje na globálním trhu váznou a náklady na vývoj nových modelů a technologií (digitalizace, elektrifikace, autonomie) jsou extrémně vysoké, proto i největší rivalové hledají společnou cestu ke snížení nákladů. Pro automobilky Volkswagen a Ford to, zdá se, funguje, ale plody jejich spolupráce jako zákazníci uvidíme teprve za pár let. Snad budou stát za to…

Načítám