Článek
V rodokmenu Brouka najdeme řadu příbuzných – Typ 2, neboli dodávku Transporter, Typ 3 coby sedan/fastback/kombi s označením 1500 a 1600 (dle motoru) a Typ 43 jako sportovní model Karmann Ghia. Podvozková platforma hmyzího hrdiny a vzduchem chlazený čtyřválec za zadní nápravou se však staly stavebním prvkem malé rozvážkové dodávky 147.
Pamatujete na nedávné rozepře mezi Volkswagenem a Deutsche Post ohledně poštovní dodávky? Volkswagen se tehdy cítil dotčen, že si rozvážkovou dodávku bude pošta dělat sama, protože měl v jejích službách dlouhou tradici. A počátek této tradice se datuje právě k typu 147, který vznikl dle požadavků německé pošty na automobil. Jak název napovídá, šasi není přímo z Brouka, ale z typu 14, tedy sporťáku Karmann Ghia se širším rozchodem kol a nezávislým zavěšením. Skromný výkon 34 koní rozvážkovému autu stačil, ale nemohli jste vzhledem k váze okolo tuny očekávat svižnější jízdu.
Na podvozek se posléze lačně vrhli karosáři z firmy Westfalia, kteří vyrobili speciální karoserii s úložným prostorem 2 metry krychlové, nosností 400 kg a výsuvnými dveřmi. Právě tak si to totiž německá pošta přála. První kusy byly poště dodány v roce 1963 a brzy se typ 147 rozšířil také do Švýcarska. Na domácím trhu si jej vybraly také aerolinky Lufthansa.
Během desetileté produkce se vyrobilo 7340 aut. Jelikož šlo ale o pracovní auto, většinou končilo svůj život na šroťáku místo v rukou sběratelů. Na konci řady z nich se podepsala velice špatná antikorozní ochrana. S 80 známými auty se dnes jedná o velmi vzácný kousek, který je ceněným sběratelským artiklem s vysokou hodnotou.