Článek
O pozadí příchodu značky a o tom, co se na našem trhu chystá nabídnout, si můžete přečíst ve článku zde. Pro mě je teď důležitější jiná věc – konečně jsem mohl jedno Voge osedlat, abych zprostředkoval i nějaké ty osobní dojmy a taky abyste si mohli prohlédnout detailnější fotky motorky, která se chystá konkurovat japonské produkci. Sympatické je, že svůj čínský původ, jenž nemusí být každému po chuti, chce vyvažovat lákavými cenovkami.
Konkrétně jsem usedl na pětistovkového naháče 500R, jenž je zajímavou možností pro jezdce s řidičákem A2 do 35 kW. Zároveň je i tou silnější možností, protože v nabídce najdete ještě menší třístovku pro začátečníky.
Divoký vzhled s vyváženou technikou
Už v únorovém článku jsem psal, že jsem motorky sice ještě ani neviděl, ale umím si představit, že nebudou vypadat vůbec špatně. A musím naštěstí konstatovat, že ostudu jsem si tímhle tvrzením neudělal. Motorka má docela akční design – pro někoho bude těch plastových zlomů a nenavazujících linií možná až moc – a při bližším ohledání taky vcelku slušnou výbavu poskládanou z komponentů dobře známých značek. Přední obrácené vidlice i zadní centrální tlumič dodal KYB, brzdy jsou od Nissinu a ABS je hlídané jednotkou Bosch. Sedmnáctipalcová kola navíc obouvají celkem slušné pneumatiky Pirelli Angel.

Výbava je solidní, drobná otázka však vyvstává kolem divokého vzhledu
Vás ale stejně asi nejvíc zajímá zpracování a ani to není nijak špatné. Je zkrátka znát, že se čínská produkce od prvních levných motorek dovezených chvíli po novém tisíciletí v téhle oblasti značně zvedla. Jako celek nepůsobí tento stroj ani trochu zle.
Jasně – zadní brzda je pořád z naohýbaného kusu pásoviny, v některých momentech je cítit až přílišná plastovost a třeba přepínač blinkrů se lacině viklá, ale dávno pryč jsou doby ohyzdných svárů a láce na první pohled. Za Voge se není třeba stydět a statečně snese i porovnání i s rozpočtovými Japonci.

Nemohu si odpustit jedno drobné rýpnutí. Nemusíte být ani kovaní angličtináři, aby vám na informačních samolepkách přišlo něco divného. Jejich překlad je jako z internetového překladače (a dost možná právě takhle vzniknul)
Když už jsme u těch Japonců, z jednoho z nich má Voge „vypůjčený“ motor. Řadový dvouválec ve Voge je na pohled i v parametrech prakticky stejný agregát, jaký používá Honda v řadě CB 500. Honda se však od zvěstí o licencování agregátu distancovala, takže je motor prostě kopií. Koneckonců není to poprvé, co si Číňané takto „vypůjčili“ motor Hondy – vzduchem chlazený čtyřstovkový jednoválec s původem v osmdesátých letech se třeba v Číně vyrábí dodnes, stejně jako stopětadvacítkový „Monkey“ motor. Aktuální dvouválec, který pohání i Voge 500R, jste pak už mohli zahlédnout třeba i v tolik diskutovaném RVM by Jawa.
Hned víte, co máte dělat
Jenže kopie nekopie, chcete-li na motorce jezdit, pak je nejdůležitější, jak tenhle motor funguje. A ve Voge funguje prostě příjemně. 43,5 koně sice z dvousetkilového naháče žádnou raketu neudělá, ale kohokoliv, kdo byl dosud zvyklý jen na nižší výkony, potěší silným zátahem v nižším a středním pásmu a taky sympaticky jadrným zvukem a naprosto precizně chodící šestistupňovou převodovkou. Celkově se s motorem velmi příjemně pracuje, díky lankovému plynu má naprosto přesné a přirozené reakce, a vytknout by se dalo snad jenom to, že mu při sportovnější jízdě trochu dochází pára v horním spektru otáček.

Pozice za řídítky je přirozená, všechno je přesně tam, kde to čekáte. Prostě sednete a hned víte
Příjemně se navíc pracuje i s motorkou jako takovou. Přiznám se, že když jsem se v technických datech dočetl pohotovostní hmotnost 198 kilogramů, docela mě to zaskočilo – při jízdě totiž působí Voge výrazně lehčím dojmem a řídí se nesmírně snadno. Navíc je i docela pohodlné. Odpružení je nastavené spíš měkčeji, a ačkoliv já bych si na svou hmotnost určitě přitáhnul předpětí zadní pružiny, asi se nepočítá s tím, že by měl osmnáctiletý motorkář s A2 řidičákem přes sto kilo.
S tím souvisí i chování v zatáčkách. Když jsem začal jezdit trochu ostřeji, přišlo mi, že od motorky nedostávám takovou jistotu a odezvu, jakou bych chtěl, ale těžko říct, jestli to někomu bude vadit v reálném životě. Naopak všichni v reálném životě ocení pořádný brzdný účinek. Dva „okousané“ kotouče a dvoupístové brzdy odvádí svou práci vzorně, reagují citlivě, ale na druhou stranu nemají zbytečně přehnaný zákus, který by mohl méně zkušené jezdce vytrestat.

Ovladatelnost je výborná, ale jakmile se začne trochu tlačit na pilu, projeví se měkčí odpružení
Když to vezmu kolem a kolem, dostal jsem od Voge přesně to, co jsem od něj čekal. Příjemnou, neutrálně nastavenou a sympaticky ovladatelnou motorku, která má slušné zpracování, tahavý motor s příjemnou odezvou a jako kompletní balíček funguje prostě dobře. Její vzhled není sice úplně pro každého a leckdo ohrne nos taky nad čínským původem, ale osobně se mi líbí to, že je Voge značka „přiznaně čínská“. Zkrátka že si v Loncinu vymysleli raději vlastní úplně novou, než aby skupovali licence na dávno zaniklé motocyklové značky, které by potom oživovali čínskými produkty, prodávanými pod evropskými jmény.
Oslím můstkem skrz původ se pak samozřejmě dostávám k závěrečné ceně, která je, jak už jsem naznačil výše, velmi příjemná. Konkrétně může být větší naháč od Voge váš za 142 990 Kč. A to je prostě fajn nabídka, která podbíhá japonskou konkurenci o víc než 15 tisíc – nezanedbatelnou to částku v těchto relacích.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový dvouválec, vodní chlazení, 4 ventily na válec, vstřikování |
Objem | 471 cm3 |
Výkon | 43,5 koně (32 kW) při 8 500 ot./min. (aktuální verze Euro 5 34,5 kW) |
Točivý moment | 40,5 Nm při 7 000 ot./min. (verze Euro 5 44,5 Nm) |
Spojka | v olejové lázni, ovládání lankem |
Převodovka | šestistupňová |
Finální převod | řetěz |
Přední zavěšení | obrácená teleskopická vidlice, průměr 41 mm |
Zadní zavěšení | centrální tlumič, nastavitelné předpětí |
Rozměry pneumatik | 120/70 R17 vpředu, 160/60 R17 vzadu |
Přední brzdy | 2×298 mm kotouče, dvoupístové brzdiče, ABS |
Zadní brzdy | 240 mm kotouč, jednopístový brzdič, ABS |
Pohotovostní hmotnost | 198 kilogramů |
Objem nádrže | 16,5 litru |
Rozvor | 1 445 mm |
Výška sedla | 800 mm |
Testovací jezdec má na sobě | |
---|---|
Přilba | LS2 Challenger C Solid Carbon |
Rukavice | Five Sportcity |
Bunda | Macna Hurracage |
Kevlarové džíny | 4SR Club Sport |
Boty | MBW Poco |