Hlavní obsah

Víte, jak se krade Ferrari za 50 milionů?

Foto: wikipedia

Ferrari 288 GTO bylo vyrobeno v počtu 277 kusů. Nadvakrát přeplňovaný motor dává výkon 400 koní

Milujete filmy jako Únos aut, 60 sekund nebo Overdrive? Pak se vám tenhle příběh bude líbit! Neberte to v žádném případě jako návod, ale v pondělí se v německém Düsseldorfu odehrála krádež krásného Ferrari 288 GTO, přímo jako vystřižená z filmového scénáře. A nechyběl ani happyend, i když jiný, než si asi představujete.

Článek

Žádné rozlamování zámků, obcházení sledovacích zařízení, ani smyčka do bezpečnostních kamer. Zloděj, který v pondělí ukradl vzácné Ferrari 288 GTO (Gran Turismo Omologato), na to nepotřeboval nic víc než notnou dávku drzosti a hereckého talentu! Prostě si vyhlédl auto v nabídce inzerátů, domluvil si schůzku a následně i testovací jízdu.

Přijde vám to až neuvěřitelné? Právě na to dotyčný asi vsadil všechny karty. Prostě si auto, které mělo kdysi patřit závodníkovi Eddie Irwinovi a které nyní prodává jistý německý miliardář, vyhlédl v inzerci, zvedl telefon a zajel se na auto do městečka Neussu nedaleko Düsseldorfu podívat. A byl asi hodně přesvědčivý, protože se domluvil s prodejcem i na testovací jízdě, která se navíc uskutečnila až po osmé hodině večer…

Podle policejních záznamů a výpovědi prodávajícího zastavili ve 22.15 hod. v Neuss-Uedesheimu na dálnici číslo 9 v blízkosti sjezdu na Düsseldorf, aby se vystřídali za volantem. Právě to se však ukázalo jako osudná chyba. Zloděj totiž na nic nečekal, zařadil jedničku a šlápl na plyn. Prodávající zůstal stát u silnice s otevřenou pusou a jen se bezmocně díval, jak jedno z 277 vyrobených Ferrari GTO mizí směrem na Dormagen…

Foto: wikipedia

Ukradené auto kdysi patřilo expilotovi formule 1 Eddie Irwinovi, teď ho prodává německý milionář

V ten okamžik si asi nikdo nepomyslel, že by se auto ještě někdy objevilo. Podle klasického scénáře by o pár kilometrů dál čekal kamion a do čtyřiadvaceti hodin by auto mělo být mimo Evropu, na cestě do některé ze soukromých sbírek v Číně, Jižní Americe, Africe nebo Rusku. Ale všechno to dopadlo jinak. Hned druhý den totiž bylo auto nalezeno v garážích Grevenbroicher, přičemž další informace policie odmítla sdělit s odkazem na další vyšetřování.

Vzácný vůz s rokem výroby 1980 je teď v Düsseldorfu na střeženém policejním parkovišti, ale pak si ho nejspíš budete moci koupit. Je však otázkou, zda vám prodejce kývne na zkušební jízdu.

Na závěr připomínáme, že Ferrari 288 GTO bylo vyráběné jako homologační speciál, když se Ferrari chtělo pokusit o úspěch ve skupině B. Vůz s dvakrát přeplňovaným osmiválcem 2,8 l uloženým uprostřed a s pohonem zadních kol měl 400 koní v 7 000 otáčkách. Na stovku zrychlil za 4,8 sekundy a dalších 4,4 sekundy potřeboval k atakování hranice 160 km/h. Jeho maximální rychlost pak byla 305 km/h. Okolnost, že se 288 GTO objevilo v nabídce konkrétního prodejce, je docela unikátní, většinou se podobná auta totiž draží.

Související témata:
Načítám