Hlavní obsah

Viděli jsme nové SUV od Škodovky určené pro indický trh

Foto: Jakub Deml

Tak jsme ji už viděli. Koho? No přece novou studii Vision IN, koncept kompaktního SUV mladoboleslavské Škodovky určený pro indický trh. Auto, které se oficiálně představí koncem týdne na autosalonu Auto Expo v Novém Dillí, jsme měli možnost vidět jako jedni z prvních během Škoda Auto Volkswagen India Media Night. Takže, jaká tato novinka je?

Článek

Škoda Vision IN je kompaktní SUV, které se bude prodávat výhradně v Indii. To je velmi specifický trh a podle toho auto také vypadá. Indové totiž mají na automobily poměrně specifické požadavky.

Když se podíváte, co jezdí po ulicích indických měst, musí na vás Vision IN působit jako zjevení. Moderní technologie, veganské materiály v interiéru a křišťál, kam se podíváte - na masce chladiče, ve světlech, ale i na palubní desce. Není divu, že se na koncept přítomní Indové po jeho představení doslova sesypali. A auto se svými fotoaparáty a mobilními telefony okupovali ještě dlouhé hodiny poté.

Kromě zmiňovaných křišťálových prvků zaujme Vision IN také povedenými křivkami, futuristickým interiérem, zasunovacími klikami dveří nebo atraktivní oranžovou barvou. A nebylo by to indické auto, kdyby chyběly chromované prvky (v tomto případě na spodku nárazníků) nebo možná až trochu kýčovitá LED lišta táhnoucí se přes celou záď vozu. I přes tato indická specifika se ale jedná o vzhledově velmi povedený vůz.

Foto: Jakub Deml

Indové byli z konceptu nadšení a auto bylo středem pozornosti celý večer

Interiér vozu je vzdušný, barevný a velmi moderní. Podle výrobce se při jeho vývoji inženýři ze Škodovky inspirovali indickou kulturou: „Studie Škoda Vision IN kombinuje indické a české tradice s nejmodernějšími technologiemi. Také jsme použili klasické materiály, jako je například velmi ekologická pravá useň, která je zpracovávána bez použití chromu, společně s veganskými alternativami kůže. Vyvinuli jsme tak postupně nový koncept interiéru značky Škoda, který jsme doplnili o zajímavé prvky,“ říká o novince šéfdesignér automobilky Oliver Stefani.

Zajímavým prvkem je také bezesporu krystal na vrchu palubní desky. Indové si totiž rádi své vozy zdobí různými ornamenty či soškami, ty jsou někdy umístěny na palubní desce, jindy i na přídi vozu. Z hlediska bezpečnosti chodců není druhá varianta asi nic bezpečného, ale na to se zatím v Indii tak moc nehraje. Každopádně uvidíme, jestli tento efektní doplněk na palubní desce zůstane zachován i v sériovém voze.

Foto: Jakub Deml

Krystal usazený na vrchu palubní desky by jinde ve světě nedával příliš smysl, v Indii ovšem ano

Pod kapotou bude na výběr ze dvou motorizací. Kromě benzinového motoru 1,5 TSI (110 kW) bude v nabídce i litrový tříválec, pochopitelně také na benzin. Zajímavostí je, že pro indický trh má Škodovka i speciální pneumatiky, které jsou zesílené proti průrazu. A při pohledu na zdejší silnice nutno říci, že to není vůbec od věci.

Sériový vůz se pochopitelně bude nejspíš v mnohém lišit od právě představené studie. V reálu pravděpodobně ubude krystalů, zvětší se zrcátka a kliky dveří nejspíš také nebudou zasouvací. I tak to ale bude nejen na indické poměry velmi atraktivní vůz.

Škoda Vision IN se bude jako správné indické auto vyrábět přímo v Indii, konkrétně v závodě Škodovky v Púně na západě země. Výroba by tam měla začít na přelomu roku, na trh by se pak první sériové vozy měly dostat v první polovině roku 2021.

Indie je pro Škodovku velice důležitý trh. Je obrovský a průměrné stáří vozů je v Indii daleko za evropskými standardy. Ekonomika zde ale roste a to vytváří pro automobilku obrovský potenciál. Do roku 2025 by tak Škodovka spolu s Volkswagenem chtěla v Indii dosáhnout 5% tržního podílu. Pomoci tomu má z velké části právě Vision IN.

Jak se vám Škoda Vision IN líbí?
Líbí, je to povedené auto
88,8 %
Ničím nevybočuje, vypadá jako všechny ostatní škodovky
7,2 %
Nelíbí, nepovedlo se
4 %
Celkem hlasovalo 5249 čtenářů.
Načítám