Článek
Začínal jako krabice na podvozku z VW Brouk se vzduchem chlazeným motorem vzadu, který výrazně omezoval nákladový prostor. I tak si získal mohutnou oblibu. Když se ve čtvrté generaci (první s motorem vpředu) objevila varianta Multivan, zrodila se další ikona. Čistě užitkovou dodávku změnila na praktické a přizpůsobivé auto, ve kterém se dal přepravovat náklad i lidi, dalo se v něm přespat, ale i uspořádat pracovní schůzku.
Pokud dnes budete shánět Multivan generace T4 s nesmrtelným naftovým pětiválcem a bez koroze, jen těžko ho v pěkném stavu seženete pod 200 tisíc. A to mluvíme o autě starém přes 20 let.
Je tedy zjevné, že nový Multivan má na co navazovat. Volkswagen se ovšem tentokrát rozhodl pro radikální změnu. Užitkové základy praktické dodávky ponechal komerčněji zaměřenému Transporteru generace T6.1 a nový Multivan založil na platformě MQB. Ano, na té samé, na které jezdí Octavia, Superb, Golf a další osobáky. Znamená to dvě věci: zaprvé, že platforma MQB je skutečně modulární a přizpůsobivá až až. Zadruhé a především to ale znamená, že nový Multivan jezdí o hodně líp než kdy dřív. Už to není dodávka, je to obří MPV.
Je tichý, řídí se jako velký osobák, v zatáčkách se chová ukázněně. S moderní platformou přichází i schopnost využít nejmodernější jízdní a bezpečnostní asistenty. Ujel jsem s Multivanem přes 2 000 km a mohu zodpovědně prohlásit, že adaptivní tempomat i centrování v jízdním pruhu, stejně jako upozornění na únavu řidiče, tu fungují skutečně skvěle.
A variabilita v zadní části? Jako vždycky na jedničku, však se podívejte na video…