Hlavní obsah

VW ID. Buzz vrací do hry kategorii MPV. Ale něco to bude stát

Video: Honza Koubek

Nemluvím jen o penězích, i když Volkswagen se nebojí říct si za tuhle stylovku skutečně pořádnou pálku. Za obří vnitřní prostor a veselý interiér ale budete muset obětovat i pár dalších věcí.

Článek

Nejdřív pojďme smést ze stolu to podstatné. ID. Buzz na ulici nikdo nepřehlédne, pokud se nejmenuje Stevie Wonder. Designéři podle mě přesně trefili balanc mezi retro odkazem na první generaci Volkswagenu Type 2 Transporter, kterému se posléze přezdívalo Mikrobus, a moderním designem. Dvoutónové lakování je víceméně povinnost, bez něj auto vypadá daleko nudněji, velký znak na přídi také odkazuje na hipísáckou první generaci… Jenže pozor, i když si Type 2 získal popularitu mezi dětmi květin a posléze surfařskou komunitou, na starém kontinentě byla jeho úloha jiná - stal se základním kamenem drobného a středního podnikání v Německu i okolních zemích.

A to přesto, že byl založen v podstatě na podvozku Volkswagenu Brouk, tedy jednoduché samonosné placce se vzduchem chlazeným čtyřválcovým plochým motorem vzadu. Když trochu přimhouříte oči, analogie se dá najít i u ID. Buzze - motor sice nemá ani plochý, ani čtyřválcový, ale vzadu ho najdete (než přijde silnější dvoumotorová verze) a podvozek, nebo lépe řečeno platforma MEB je velmi podobná té, kterou najdete v osobních elektromobilech ID.3, ID.4 a tak dále. Tohle zkrátka není dodávka (i když se v užitkové verzi prodává také).

Když to není dodávka, co to tedy je? No přece MPVčko! Kategorie, která se zdá být na vymření, se s ID. Buzzem vrací v nečekané síle. Jezdí to jako osobák a interiér také není zrovna převratný, zapomeňte na vymoženosti Multivanu, tady máte prostě klasických pět míst a jediné variabilnější věci jsou podélně posuvné zadní sedačky a vyjímatelná konzola mezi předními místy. Ale prostoru je tu spousta - i když dáte zadní lavici do nejzadnější polohy, pořád za ní zůstane kufr o objemu víc než 1 kubický metr. Bouda na psa, kterou mám někdy potíže nacpat i do středně velkých kombíků, se sem vejde dvakrát vedle sebe a ani nemusím roztahovat roletku!

Kromě vysoké pořizovací ceny jsem ale narazil i na pár dalších problémů. Dojezd se nepřibližuje deklarované hodnotě, v reálu bude kolem 300-350 km a rychlonabíjení zvládá jen 180 kW. Pokud nabíjíte hlavně doma, ani jedno z toho vás nemusí příliš pálit, ale konkurence už umí výrazně lepší hodnoty. Je ale také pravda, že konkurence neumí nabídnout takhle veselé a zároveň praktické auto. ID. Buzz nebude pro každého, ale určitě stojí za pozornost, už jen proto, že v provozu prostě vypadá skvěle a lidem kouzlí úsměvy na tvářích.

Moje další poznatky z týdenního testování uvidíte ve videu.

Načítám