Hlavní obsah

Vašek Janík vyměnil závodní overal za montérky. V Nošovicích si postavil vlastní hot-hatch Hyundai i30 N

Foto: Garáž.cz

Po úspěšném a mistrovském tažení týmu Janík Motorsport v TCR Eastern Europe by leckoho napadlo, že si jeho šéf i jezdec Vašek Janík dopřeje trochu zaslouženého odpočinku. Jenže on vyrazil ze závodního okruhu rovnou do továrny.

Článek

Závodnický tým Janík Motorsport zažívá skvělé období. Před časem si Maťo Homola na mosteckém autodromu zajistil v TCR Eastern Europe titul mezi jezdci, který Janíkovci posléze podtrhli titulem týmovým v rámci posledního soutěžního víkendu v Brně. Šéf stáje Václav Janík však ani po úspěšné a náročné sezoně odpočívat nehodlá. Krátce po okruhových úspěších vyrazil rovnou do nošovické fabriky.

Asi netřeba připomínat, že právě v Nošovicích se nachází továrna automobilky Hyundai, která je partnerem celého týmu Janík Motorsport. Suverénně největší podíl na výrobních kapacitách tu drží SUV Tucson, které se tady vedle tradičních spalovacích motorů vyrábí i coby hybrid a plug-in hybrid. Jenže nedaleko Frýdku-Místku vzniká ještě jedno zajímavé auto, ke kterému má Vašek Janík vzhledem ke své profesi o něco blíže, opěvovaný hot-hatch Hyundai i30 N.

A tak vznikla zajímavá výzva. Co kdyby si Janík v továrně postavil vlastní auto? Slovo dalo slovo a jen o pár dnů později už se v zázemí jedné z nošovických hal oblékal do pracovního úboru. A protože je Garáž.cz hlavním mediálním partnerem Janíkovců, samozřejmě jsme si tuto exkluzivní příležitost nenechali ujít. Na video z výrobní linky se ostatně můžete podívat níže.

Není závod jako závod. V tom nošovickém si Janík postavil vlastní auto. Podívejte se, jak mu to šlo.Video: Garáž.cz a Hyundai Nošovice

Vašek Janík si vyzkoušel hned několik profesí. Nechyběla kontrolní procedura jednotlivých dílů karoserie, připevnění emblému na záď vozu, instalace volantu, dokonce se i svezl po testovací dráze. Ač je zkušeným závodním jezdcem, za volant tady usednout nesměl. Proč? I to se dozvíte v samotném videu.

Výroba v Nošovicích odstartovala na podzim roku 2008, o necelých pět let později už továrna slavila milion vyrobených automobilů. Dvaasedmdesát procent letos vyrobených aut připadá na SUV Tucson, vozy z Nošovic míří nejčastěji do Německa, Velké Británie, Španělska, Polska či Francie. Za prvních sedm měsíců tohoto roku má 59 % aut spalovací motor, dvacet procent jsou hybridy, devět připadá plug-in hybridům a dvanáctiprocentní podíl drží elektromobily.

Foto: Janík Motorsport

Celý tým Janík Motorsport má za sebou mimořádně úspěšný rok, v tom příštím bude rozhodně na co navazovat! A Garáž.cz bude opět u toho…

Výroba i30 N v číslech

  • Od roku 2017 vyrobil nošovický závod skoro 50 000 ostrých „enek“.
  • Za tu dobu vznikly dvě limitované edice – Project C (600 ks) a Drive-N (800 ks).
  • Letos putovalo nejvíce vozů do Německa. Hot-hatche se odtud ale dovážejí i do exotických destinací jako Hongkong, Argentina či Kanárské ostrovy.
  • Z letošních vozů mělo 1 304 ks manuální převodovku a 3 369 ks automat.
Načítám