Článek
Opel opustil náruč koncernu General Motors a spojil se s Peugeotem, Citroënem, Fiatem, Jeepem a dalšími značkami do obří skupiny Stellantis. V důsledku toho je nová Astra naprosto jiným autem, než byla její předchůdkyně. Ta tam je zastaralá platforma GM, místo toho nastupuje moderní modulární platforma, kterou známe třeba z Peugeotu 308.
Znamená to nejmodernější výbavu včetně semiautonomních jízdních asistentů, ale také trochu méně místa na zadních sedačkách. V tomto ohledu byla minulá generace ve své třídě dost nadprůměrná, zatímco ta nová spíš zaostává, i když to zase není žádný velký průšvih. Jinak je interiér modernější, hodnotnější a sedačky jsou pořád skvěle pohodlné, zejména pokud si koupíte aspoň druhou nejlevnější verzi, kde už jsou ergonomické sedačky s atestem AGR.
S úrovní výbavy to Opel vůbec vyřešil velmi zajímavě – místo aby se honil za co nejnižší „cenou od“, nacpal do „základní“ výbavy většinu věcí, které běžný zákazník potřebuje k životu. Spousta lidí si tak nebude muset připlácet téměř za nic.
Tříválcová dvanáctistovka s turbem, kterou jsem měl pod kapotou testovacího auta, navíc jede docela pěkně a dobře si rozumí s podvozkem. Jen to řazení kdyby mělo trochu čistší chod páky… ale to už se dozvíte ve videu.