Hlavní obsah

Toyota Yaris si s městem hravě poradí. Velká kola ale s autem zatřesou a hybrid se hned tak nevyplatí

Video: Honza Koubek

Společně s menším Aygem X se vyrábí v kolínské továrně a s předchozí generací nemá skoro nic společného. Nový Yaris od Toyoty má novou platformu TNGA-B, je menší zaoblenější a veselejší, ale má delší rozvor a širší rozchod. A to vůbec není špatně.

Článek

Testovanému kousku to navíc velmi sluší, je to totiž špičkově vybavený model GR Sport s trochu sníženým podvozkem, dvoubarevným lakováním a 18" koly s broušenými paprsky. Opravdu jsem se za tím autem otočil skoro po každém parkování… Jenže bohužel je třeba zároveň konstatovat, že s velkými koly tu dochází ke skutečně razantnímu zhoršení jízdního komfortu.

Ne že by před vámi stál nějaký středověký kostitřas, to určitě ne, ale když vyzkoušíte jízdu v Yarisu na základních 16" kolech, se kterými se navíc montují i o něco měkčí pružiny, nemůžete si toho rozdílu nevšimnout.

Yaris je navíc velmi dobře odhlučněný, což nejlíp vynikne s testovaným hybridním pohonným ústrojím. Zejména ve městě dokáže nadpoloviční většinu času fungovat čistě na elektřinu, kterou naspoří při brzdění a jízdách z kopce. Reálná spotřeba se i v kombinovaném režimu dá snadno udržet pod pěti litry. Je ale pravda, že hybridní pohon vás bude stát skoro o 100 tisíc víc než turbo patnáctistovka s o něco vyšším výkonem. A to už je velký argument – rozdíl ve spotřebě vám takovou částku bude splácet dlouhé roky.

Jak nový Yaris vypadá uvnitř a jak se mi s ním celý týden žilo, se dozvíte ve videu.

Související témata:
Načítám