Článek
Testovanému kousku to navíc velmi sluší, je to totiž špičkově vybavený model GR Sport s trochu sníženým podvozkem, dvoubarevným lakováním a 18" koly s broušenými paprsky. Opravdu jsem se za tím autem otočil skoro po každém parkování… Jenže bohužel je třeba zároveň konstatovat, že s velkými koly tu dochází ke skutečně razantnímu zhoršení jízdního komfortu.
Ne že by před vámi stál nějaký středověký kostitřas, to určitě ne, ale když vyzkoušíte jízdu v Yarisu na základních 16" kolech, se kterými se navíc montují i o něco měkčí pružiny, nemůžete si toho rozdílu nevšimnout.
Yaris je navíc velmi dobře odhlučněný, což nejlíp vynikne s testovaným hybridním pohonným ústrojím. Zejména ve městě dokáže nadpoloviční většinu času fungovat čistě na elektřinu, kterou naspoří při brzdění a jízdách z kopce. Reálná spotřeba se i v kombinovaném režimu dá snadno udržet pod pěti litry. Je ale pravda, že hybridní pohon vás bude stát skoro o 100 tisíc víc než turbo patnáctistovka s o něco vyšším výkonem. A to už je velký argument – rozdíl ve spotřebě vám takovou částku bude splácet dlouhé roky.
Jak nový Yaris vypadá uvnitř a jak se mi s ním celý týden žilo, se dozvíte ve videu.