Článek
Plochý atmosférický čtyřválec vpředu, malá karoserie 2+2 kupé, pohon zadních kol, manuální převodovka (pokud si z nějakého důvodu nepřiplatíte za automat), skvěle naladěný podvozek a pneumatiky s nepřehnanou přilnavostí. Když si tyhle věci odškrtáte, dost pravděpodobně vám z toho vyjde zábavné sportovní auto. Bylo tomu tak u Toyoty GT86 a nejinak je tomu i u GR86.
Dost jsme se báli, aby vůbec přišla. Když Toyota uvedla Supru a po nějaké době představila i její základní čtyřválcovou variantu, začalo být na spodním konci zábavných sporťáků u Toyoty poněkud těsno. Jenže marketéři naštěstí seznali, že odstup je pořád ještě dostatečný, a tak si nejmenší kupé vysloužilo následníka. Pořád je malý, pořád je lehký, ale pod kapotou trochu posílil.
Převrtaný motor má 2,4 litru, 234 koní a 250 Nm. O 20 % vyšší točivý moment navíc přichází už ve 3 700 místo až v 6 500 ot./min., takže auto je skutečně na první dobrou pružnější a živější. V táhlých kopcích, kde předchozí generaci malinko docházel dech, jede ta současná, jako by se nechumelilo. Pořád to není kdovíjak přemotorované auto, ale to vůbec nevadí – rychlost si tu musíte zasloužit, musíte správně řadit a držet motor v otáčkách. Nic nedostanete zadarmo, ale pokud na tuhle hru přistoupíte, brzy zjistíte, že GR86 má přesně tolik síly, kolik měla mít od začátku.
Pravda, hodně záleží na obutí a já byl limitovaný zimními pneumatikami. V létě pak máte na výběr – GR86 je totiž obutá do různých pneumatik podle stupně výbavy. A mám pocit, že se její projev bude celkem výrazně lišit. To hlavní ale zůstává: Zábavná řiditelnost plynem, bohatá komunikace auta s řidičem a nezáludnost na limitu, ani kus za ním. Škoda, že se s tímhle autem budeme muset zase brzo rozloučit… Důvod zjistíte ve videu, stejně jako spoustu dalších informací.