Hlavní obsah

SsangYong Musso Grand: Jaké výhody a nevýhody můžete čekat od jednoho z nejdostupnějších pick-upů?

Video: Honza Koubek

Po faceliftu vypadá jak moderní SUV, trochu se podobá toyotám nebo i lexusům, ale v jádru je to pořád poctivý pracant na tuhém rámu a s tuhými nápravami.

Článek

Nový modernější vzhled způsobil, že se někteří zájemci začali ptát, jestli takové auto může kromě těžších pracovních úkolů plnit i úlohu rodinného auta do města. A jak se říká, všechno jde… ale chce to nějaké ty kompromisy. Zaprvé se vám ve městě nebude zrovna snadno parkovat, i když jsou tu kamery kolem celého auta, na délku má pořád 5,5 metru.

Druhý problém je jízdní komfort - sice jsem měl v testu verzi s mírně sofistikovanější tuhou nápravou na pětiprvkovém závěsu a nikoli na listových pružinách (která ale zase uveze na korbě přes tunu nákladu), i tak se ale Musso v zatáčkách naklání, na rovinkách vlní a neukázněně poskakuje i na malých nerovnostech - minimálně, dokud nenaložíte na korbu pár metráků nákladu. Dřív se podobně chovala většina pracovních pick-upů, ale je fakt, že konkurence je v jízdním komfortu trochu dál.

Naladit podvozek lépe ale znamená výrazně delší a nákladnější ladění a také dražší podvozkové komponenty, a tak je srovnatelně výkonný Ford Ranger o dobrých 300 tisíc dražší - a to ještě nemá spoustu výbavy, kterou v SsangYongu dostanete v ceně. Úplně základní verze s manuální převodovkou je sice celkem chudá, ale začíná na 730 tisících. Téměř plně vybavená verze Premium je pak za milion - a to je hodně slušná cena. Na palubě najdete infotainment s navigací a připojením pro mobily, na korbu naložíte 1262 litrů nákladu (pod roletku, která je za příplatek) a na tažné zařízení můžete po drobné úpravě zapojit až 3,5tunový brzděný přívěs.

Pod kapotou najdete naftový čtyřválec o výkonu 202 koní a točivém momentu 400 Nm spojený s šestistupňovým automatem Aisin. Nepřekvapí kultivovaností, ale síly má dost a převodovka je bytelná a funguje celkem hladce.

Další klady a zápory najdete ve videu.

Načítám