Článek
Vlastně to těch háčků má víc. Ten nejvýraznější je dostupnost: nejen že 508 PSE vyjde na 1,7 milionu Kč, což je za Peugeot skutečně trochu nezvykle vysoká částka, ale především ho ani nenajdete v ceníku. Pokud máte zájem, musíte si ho u svého dealera Peugeotu speciálně vyžádat.
Když pak nasednete dovnitř, zjistíte, že máte sice unikátní a rychlé auto, ale ke sportovnímu sedanu má přece jen daleko. Nedá se v něm vypnout stabilizační elektronika, a pokud chcete jet opravdu svižně, musíte pravidelně ze zásuvky dobíjet jeho akumulátor. Pokud máte kde, Peugeot 508 PSE se ale rázem stává i velmi zajímavým společníkem do města, kde se na elektřinu umí pohybovat extrémně tiše.
S mírně sportovnější náturou se maličko tluče zcela nesportovní poloha za volantem, která je daná „peugeoťáckým konceptem“ i-Cockpit s digitálními přístroji na vrcholu palubní desky a malým, šišato-hranatým volantem pod nimi. U běžného osobáku si na to majitelé asi mohou celkem zvyknout, u sportovněji střiženého auta je to ovšem věc, která na první pohled dráždí všechny, kteří za volantem sedají správně.
Jinak je ale interiér stejně šik jako vnější design, použité materiály vypadají téměř prémiově a sportovní sedačky s ortopedickým atestem mají výhřev i masáž… Ale upřímně řečeno najdete uvnitř detaily prozrazující, že Peugeot 508 už není úplná novinka. Třeba displej infotainmentu je poměrně malý, a když ho propojíte s mobilním telefonem, rozlišení není v porovnání s moderními systémy zrovna zázračné.
Co mě na Peugeotu 508 PSE potěšilo a proč jsem si ho nemohl užít tak, jak bych očekával, se dozvíte ve videotestu.