Hlavní obsah

Škola řízení: Správně projet zatáčku i vyvarovat se průšvihu. K tomu všemu pomůže technika pohledu

Video: Honza Koubek

Slyšeli jste někdy o technice pohledu? Proč je důležité koukat hodně před sebe? Jak to vypadá, když řidič s pohledem nepracuje? A jaké jsou rozdíly v koukání ve městě a na okreskách? Další díl školy řízení je tady!

Článek

Honzové Červenka a Koubek pro vás natočili další díl o tom, jak se má správně řídit. A tentokrát je to o něčem tak samozřejmém, jako je správné koukání. Protáčíte oči v sloup? Jistě, máte na to nárok. Ale pravda je taková, že každý zkušený šofér vám potvrdí, že „kam koukám, tam jedu“. A my vám říkáme, že to není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Zná to každý motorkář, používá se to na lyžích i při jízdě na kole. Pokud zůstanete koukat na překážku, pak ji jistě trefíte. Je to bohužel lidská přirozenost a musí se s tím pracovat, správné vedení očí je zkrátka kumšt.

Škola řízení: Kam koukám, tam jedu

Honza Červenka na svých řidičských kurzech věnuje technice pohledu mimořádnou pozornost a klade na ni extrémní důraz. Aby taky ne, osvědčila se mu mockrát při řízení jak na okreskách, tak na závodních okruzích nebo při driftování. Je to něco, co by měli učit už v autoškole, ale skutečnost je bohužel jiná. Přitom vám něco tak samozřejmého může zachránit nejen plechy, ale i krk.

Dívejte se zkrátka tam, kam chcete jet. Přečtěte si zatáčku dopředu. A soustřeďte se na výjezd z ní. Většina řidičů se kouká jen kousek před auto a zatáčku jede takzvaně na několikrát, a je to právě jen kvůli tomu, že se mizerně dívá.

Většina nadšených řidičů si přeje umět trefovat apexy, což jsou vrcholy zatáček, ale ten v zatáčce nikde namalovaný není a najdete ho teprve tehdy, že si něco tak základního jako technika pohledu osvojíte.

Ale více už najdete ve videu. Tak se v klidu posaďte, připoutejte se a jedeme!

Načítám