Článek
Pokud je váš jediný zážitek s tříválcem jízda ve Wartburgu nebo možná ještě v jedničkové Fabii 1.2 HTP, dá se nedůvěra k tříválcovým motorům docela chápat. Jenže doba pokročila a automobilky se naučily doslova vařit z vody.
Nová Škoda Fabia může mít pod kapotou atmosférický litrový tříválec o výkonu pouhých 80 koní a uznávám, že zrovna s ním to asi žádná velká sláva nebude a na dálnice bych se pouštěl jen s největší obezřetností. Ale pak jsou tu ještě dvě verze s turbodmychadlem, ta první má 95 koní a manuální pětistupňovou převodovku, ta druhá už má 110 koní a můžete si vybírat mezi ručně řazeným šestikvaltem a dvojspojkovou převodovkou DSG.
A právě nejsilnější tříválec s DSGčkem jsem měl v testu. Věřte, že výkonu i krouťáku má na běžné ježdění naprostý dostatek a s tím trochu zvláštním zvukem se velmi rychle sžijete. Vlastně mi připadá takový správně jadrný, jak by motor měl radost z odvedené práce.
Trochu horší je to s převodovkou, tohle DSG má už svá nejlepší léta za sebou. Pomalé plynulé popojíždění s ní není jednoduché, občas váhá, občas cukne. To ale nebyla největší výtka, kterou jsem k testované Fabii měl. S nemalým překvapením jsem totiž zjistil, že testovaný model jezdí výrazně jinak než Fabia, se kterou jsem absolvoval první seznamovací jízdy.
A s výbavou Monte Carlo to tentokrát nemělo nic společného. O výbavě samotné, ale také o tom, co mě na Fabii tak překvapilo, jsem se rozpovídal ve videu.