Článek
První Mustang California Special vzniknul koncem šedesátých let. Ve „slunném státě“ se totiž prodával tak dobře, že si několik místních prodejců vymohlo na automobilce svou vlastní speciální verzi. Mustang GT/CS měl pruhy, mlhovky a falešné nasávací kapsy na zadních blatnících, a i když se neprodával tak dobře, jak se zpočátku doufalo, svoji stopu bezesporu zanechal. Nebo za to možná může fakt, že se ze 4 000 prodaných kusů staly vyhledávané sběratelské perly.
Edice California Special se tedy několikrát vrátila, ale nejdřív až s pátou generací, kdy už Ford pochopil, že zadrnkat na retro strunu se může skutečně vyplatit. I ten současný Mustang GT/CS je spíš decentním odkazem, od obyčejného gétéčka se technicky nijak neliší, ale maska bez koníka, pěkná kola, slušivé pruhy a pár znáčků navíc dají znalcům vědět, že jede speciálka s opravdu legendárními kořeny.
No a jinak: pět litrů, osm válců, 450 koní a nebe nad hlavou. Střechu jsem nezatahoval ani při drobném dešti, protože otevřený Mustang je prostě třeba si užít. Podívejte se sami ve videu.