Hlavní obsah

První Opel Astra Sports Tourer v Česku: 608litrový kufr není jediným lákadlem

Video: Honza Koubek

Není to převratná novinka, ale já mám kombíky rád, a tak když se tu objevilo pár předprodukčních kousků kvůli úvodní tiskovce Opelu, jeden jsem si uzmul na test. Už krátké nahlédnutí do tabulek totiž naznačilo, že by Sports Tourer mohl vylepšit dvě největší chyby, které jsem na nové Astře našel.

Článek

Opel Astra je moderní, minimalisticky pojaté auto s nepřehlédnutelným designem a nijak výstřední technikou. Auto postavené pro běžného zákazníka, který nepotřebuje divadlo, ale praktický dopravní prostředek. Astra sdílí spoustu techniky s Peugeotem 308 a dalšími sourozenci, ale přesto se jí daří zůstat svébytným modelem, odlišovat se nejen designem, ale i jízdními vlastnostmi.

V základním hatchbacku však trochu pokulhává prostornost na zadních sedadlech a kufr se také neřadí k těm lepším ve třídě. Kombík nejen přidává delší zadek a tudíž nesrovnatelně praktičtější zavazadlový prostor, ale také slušných 57 mm rozvoru navíc – a právě z nich budou benefitovat cestující v zadní řadě.

Delší rozvor mírně podpořil i směrovou stabilitu ve vyšších rychlostech, bez přímého porovnání je ale rozdíl prakticky neznatelný. Co se nezměnilo, jsou výborná sedadla s ortopedickým certifikátem, která jsem ocenil na dlouhé cestě do Německa – kombík jsem totiž do testu dostal výměnou za slib, že po necelém týdnu auto zavezu zpátky do jeho rodného hnízda v německém Rüsselsheimu.

Na dlouhé cesty by se hodil příplatkový systém centrování v jízdním pruhu, který ale testovaný kus v seznamu neměl. Jednou z výhod nové Astry je i její základní výbava. Nenajdete v ní sice ty nejnovější hračky, ale zato je tam doslova všechno, co běžný většinový zákazník potřebuje k životu. Ona slavná „cena od“, na kterou některé automobilky lákají, je tedy v tomto případě zcela použitelná. Více se dozvíte ve videu.

Načítám