Článek
Opel Astra je moderní, minimalisticky pojaté auto s nepřehlédnutelným designem a nijak výstřední technikou. Auto postavené pro běžného zákazníka, který nepotřebuje divadlo, ale praktický dopravní prostředek. Astra sdílí spoustu techniky s Peugeotem 308 a dalšími sourozenci, ale přesto se jí daří zůstat svébytným modelem, odlišovat se nejen designem, ale i jízdními vlastnostmi.
V základním hatchbacku však trochu pokulhává prostornost na zadních sedadlech a kufr se také neřadí k těm lepším ve třídě. Kombík nejen přidává delší zadek a tudíž nesrovnatelně praktičtější zavazadlový prostor, ale také slušných 57 mm rozvoru navíc – a právě z nich budou benefitovat cestující v zadní řadě.
Delší rozvor mírně podpořil i směrovou stabilitu ve vyšších rychlostech, bez přímého porovnání je ale rozdíl prakticky neznatelný. Co se nezměnilo, jsou výborná sedadla s ortopedickým certifikátem, která jsem ocenil na dlouhé cestě do Německa – kombík jsem totiž do testu dostal výměnou za slib, že po necelém týdnu auto zavezu zpátky do jeho rodného hnízda v německém Rüsselsheimu.
Na dlouhé cesty by se hodil příplatkový systém centrování v jízdním pruhu, který ale testovaný kus v seznamu neměl. Jednou z výhod nové Astry je i její základní výbava. Nenajdete v ní sice ty nejnovější hračky, ale zato je tam doslova všechno, co běžný většinový zákazník potřebuje k životu. Ona slavná „cena od“, na kterou některé automobilky lákají, je tedy v tomto případě zcela použitelná. Více se dozvíte ve videu.