Článek
Jenže chyba lávky. Tříválcová dvanáctistovka o výkonu 130 koní sice papírově není žádný trhač asfaltu (zvlášť když ho Peugeot kombinuje pouze a jenom s rozvážnějším měničovým automatem), ale jak už jsme se přesvědčili v jiných autech, jede celkem pěkně. A Peugeot 408, i přes své nemalé vnější rozměry, váží méně než 1 400 kg!
Při běžné jízdě má síly dost, rozjíždí se pružně a svižně, dech mu dojde, až když se na okresce pokusíte šlapat mu na krk. Stačí ale jet plynule a využít velmi rozumně naladěného podvozku, který nabízí spoustu mechanické přilnavosti a s touhle novou 408 vůbec nemusíte být za loudu. Navíc jezdí za slušných šest litrů, takže ani u benzinky vás nečeká nepříjemné překvapení.
Další pochvalu si zaslouží interiér, který je prostorný a kvalitní. Škoda toho proklatého konceptu i-Cockpit, který nám dlouhánům prostě znemožňuje si v autě správně a bezpečně sednout - ale mnozí zákazníci si na něj buď zvykli, nebo je jim jedno, že se za volantem válí a nemají nad autem stoprocentní kontrolu.
Drobnou kritiku bych směřoval i na velká kola, jejichž hmotnost zhoršuje jízdní komfort, zejména v nižších rychlostech ve městě. Je to škoda, protože na kvalitní silnici umí být Peugeot 408 velmi pohodlný, ačkoliv typickou francouzskou houpavost od něj nedostanete. Další klady a zápory jsem shrnul ve videu.