Hlavní obsah

Peugeot 3008: Pořád je to krasavec a má diesel, dokonalý ale není

Video: Honza Koubek

Peugeot 3008 má za sebou další facelift a je až překvapivé, jak moderně pořád vypadá. Pod kapotou má jeden důležitý trumf, kterým se začíná lišit od konkurence, ale v dalších oblastech už začíná naopak trochu ztrácet.

Článek

Oblíbenost crossoverů stále neklesá, a tak není divu, že se Peugeot snaží svoji 3008 udržet při síle co nejdéle. Zároveň je třeba automobilku pochválit za to, že pokračuje ve výrobě svých hatchbacků a kombíků pro zákazníky, kteří tolik nepodléhají módním trendům a vysoké auto prostě nechtějí, nová 3008 je skutečně pěkný kus auta a je přesně pro ně.

I v případě crossoverů se ale Peugeot - alespoň prozatím - drží některých konzervativnějších proudů. Ne, opravdu nemluvím o designu, který je moderní ažaž… A nemluvím ani o interiéru, jenž je na můj vkus progresivní zbytečně moc. Mám teď na mysli naftový čtyřválec, který si v 3008 pořád ještě můžete koupit, přestože spousta jiných automobilek už malé nafťáky z nabídky úplně vyřazuje.

Patnáctistovka o výkonu 130 koní není žádný zázrak techniky, nicméně pro spoustu zákazníků bude pořád skvělou volbou. Zejména pokud často absolvujete delší přesuny po dálnicích, budete milovat pružnost i nízkou spotřebu, kterou vám tenhle bručoun bez velkého přemlouvání poskytne. Jen si budete muset zvyknout na divnou polohu za volantem, ale to už prostě k Peugeotu bohužel patří.

Kromě i-Cockpitu se mi ale interiér pořád líbí, zejména za šera, při zapnutém ambientním osvětlení, vypadá téměř prémiově. Materiály jsou prvotřídní, design správně francouzsky avantgardní… Jen škoda, že s místem na zadních sedačkách a v kufru to není úplně nejslavnější.

Jaké další klady a zápory jsem na Peugeotu 3008 našel, se podívejte ve videu.

Načítám