Článek
Opel na to jde úplně jinak než spousta jiných automobilek. Takový Ford třeba jako první elektromobil představil stylový crossover Mustang Mach E, který se u dealerů hrdě vyjímá uprostřed prodejní plochy. Naopak postavit malý elektrický hatchback do města je od Opelu celkem odvaha: v malém autě se hůře maskují těžké akumulátory a také vyšší náklady, které se s elektromobily zatím nutně pojí.
Přestože Corsa-e má za základ elektromobilní platformu skupiny Stellantis, nejde o zcela stejný hardware jako u nedávno testovaného Citroënu ë-C4. V Opelu například najdete tepelné čerpadlo, takže dojezd v zimních měsících by měl být výrazně lepší. Ani tak se ale nedá říct, že by Corsa s akumulátorem o využitelné kapacitě 45 kWh byla kdovíjak zázračně úsporná. Já jezdil za zhruba 17,5 kWh/100 km, nicméně dlouhodobá spotřeba byla podle palubního počítače přes 20 kWh/100 km.
Snaha neodradit konzervativnější zákazníky je sice pochopitelná, jenže s elektromobily se bude stejně potřeba naučit zacházet trochu jinak. A absence ovládání rekuperačního brzdění je jedna z těch věcí, která by spotřebě mohla dost pomoci. Naopak pochvalu si zaslouží nabíjení, které díky kapalinovému chlazení akumulátorů zvládne nabíjecí výkon až 100 kW. U silného stojanu si tak postojíte jen cca půl hodiny.
Jak Corsa-e jezdí, kolik stojí a co dalšího jsem o ní za týden testování zjistil, se dozvíte ve videu.