Článek
Říkal jsem to už před lety u předchozí generace, u té nové to ale platí ještě víc: pokud trpíte přepracovaností a stresem, existuje jednoduchá léčba… akorát tedy stojí od 4,5 milionu výš. A jmenuje se Range Rover.
Když nasednete do vysoko položeného křesla a rozjedete se, prostoupí vás až zenový klid. Range Rover všechno dělá jen tak mimochodem, jako kdyby se vůbec nenamáhal. Přehled z místa řidiče je fantastický, protože se nikdo nesnažil o sportovní polohu za volantem. Materiály kolem vás jsou krásné na pohled a příjemné na dotek. Motor neslyšíte, dokud opravdu nedupnete na plyn… Jenže proč byste to dělali? Velkému Range Roveru přehnaně dynamická jízda nesluší (přestože ji zvládá víc než se ctí, když vezmeme v úvahu jeho rozměry a hmotnost).
Testování Range Roveru si vždycky užiju a je prakticky jedno, co mám daný týden za povinnosti. Vůz totiž zvládne všechno – od převážení skříně z obchodu přes večerní návštěvu divadla až po víkendový výlet s dětmi a psem někam doprostřed luk a polí. V nejrůznějších generacích tohoto auta jsem vozil všechno možné – od své babičky, až po své kamarády muzikanty a jejich nástroje. Za volant jsem sedal ve svém nejlepším obleku, ale taky jsem v něm přebrodil pár řek a probil se neuvěřitelně kluzkým vojenským prostorem u Písku v době jarního tání.
Nová generace zvládne všechno stejně anebo líp než ty předchozí. Světlou výšku má lepší než Defender a ticho na palubě vylepšuje aktivní noise cancelling, takže jediné tišší auto, které jsem letos testoval, byl Phantom. Dají se na takovém autě vůbec najít nedostatky? Na to se snažím přijít na videu.