Článek
Těžké a vysoké auto, které neoplývá ani sportovními jízdními vlastnostmi, ani schopnostmi mimo asfalt, a jeho karoserie připomínající siluetou kupé neskrývá kdovíjak praktický interiér. Nemá vůbec žádný smysl diskutovat o tom, jestli takové auto dává smysl, protože cíloví zákazníci je prostě kupují.
Mercedes GLE je pokračovatelem třídy M a verzi Coupé přidal bezprostředně po změně názvu - tohle je teprve druhá generace kupé, ale auto je to skutečně vycizelované a vyladěné. Narazil jsem, pravda, na několik kvalitativních přešlapů, ale to může být chyba novinářského kusu. Celkově se dá říct, že pobyt v prostorném interiéru je příjemný, až uklidňující. Trochu horší je to ale vzadu, protože oproti velkému GLE má kupé o 63 mm kratší rozvor.
Nejsilnější naftová motorizace 450d má třílitrový šestiválec s mild-hybridní výpomocí a devítistupňový automat. Co vám budu povídat, krouťáku má tolik, že působí dojmem nezastavitelného tanku. V zatáčkách musíte trochu ubrat, přece jen se bavíme o vysokém a téměř 2,5 tuny vážícím autě, ale s okreskou se popasuje daleko lépe, než byste vzhledem k jeho rozměrům čekali. Vzduchový podvozek polyká větší nerovnosti jako nic, aktivní podvozek zamezuje přílišným náklonům, široké pneumatiky mají spoustu přilnavosti, tahle kára vám zkrátka při jízdě dává najevo, že zvládne skoro všechno.
Strávil jsem s ní celý týden, byl jsem na otočku ve východních Čechách, natáčeli jsme na Berounsku a na víkend jsem se vydal do Českého Krumlova. Nejenže Mercedes všechny ty cesty absolvoval s bohorovným klidem, ale za celou dobu mě ani jednou nevyhnal k čerpací stanici. Mohutný motor se totiž spokojí se zhruba 8,5 litru nafty na 100 km, a protože má tahle verze větší nádrž, akční rádius je v takovém případě rovných 1 000 km. Ano, je to auto za tři miliony, jenže v tomhle případě jasně pochopíte, za co jste si zaplatili.