Článek
Přední světla rozdělená na horní LED segmenty denního svícení a dvojité LED Matrix projektory pod nimi přebírá BMW X7 z nedávno představené poslední generace limuzíny řady 7. Odvážná příď s velkou maskou, která ale vzhledem k celkovým rozměrům vozu nepůsobí nijak nepatřičně, je na ulici nepřehlédnutelná a určitě bude zdrojem sporů mezi odvážnějšími příznivci futuristického designu a konzervativnějšími zastánci, kteří budou ostentativně ohrnovat nos.
Změny v interiéru se také nedají přehlédnout. Místo klasické kapličky přístrojů se i do X7 nastěhoval ultraširokoúhlý prohnutý panel se dvěma displeji – pod volantem je digitální kokpit, dál napravo pak široký a přehledný infotainment. Interiér je plný luxusních materiálů a pochopitelně dominuje svým prostorem. Místa nad hlavou je tolik, že i vysoký řidič může jezdit s cylindrem na hlavě, do druhé řady se vejdou tři dospělí a také třetí řada nabízí nadprůměrný prostor. Všechny sedačky druhé a třetí řady se sklápějí elektricky, v pětimístném obsazení má kufr obřích 750 litrů.
Osmiválec většinu času jen tiše a kultivovaně ševelí, při běžné jízdě ho vůbec neuslyšíte. Má celkem 530 koní a 750 Nm, takže s 2,7 tuny těžkým velkým SUV dokáže slušně zamávat – stovku zvládne za 4,5 sekundy. Samozřejmě to ale není nijak sportovní auto, předjíždění mu jde dobře, ale do zatáček musíte s rozmyslem, fyziku prostě neošálíte.
Přesto si ale podvozek X7 zaslouží chválu. Adaptivní tlumiče, aktivní stabilizátory a natáčení zadních kol dělají z BMW X7, pokud jde o dynamiku, nezpochybnitelného krále své třídy. Na svou velikost je to velmi mrštné a obratné auto a nedělá mu problém ani manévrování ve městě. Nakonec to už si poslechněte ve videu, kde se dostanu také k ceně a dalším podrobnostem.