Článek
Plug-in hybridní auta nejsou pro každého. Aby je majitel mohl co nejefektivněji využít, potřebuje každodenní soukromou nabíječku (doma nebo v práci), protože teprve pak využije plný potenciál. U faceliftované X5 se akumulátor zvětšil na slušných 25 kWh, takže auto ujede na jedno nabití kolem 100 km – v takovém případě se dá uvažovat o nabíjení obden, ale stejně bude lepší, když si zvyknete takové auto po příjezdu domů prostě rovnou strčit do zásuvky.
Samotný elektromotor má 197 koní a 280 Nm, takže na běžné jízdy po městě a blízkém okolí docela stačí. Zároveň máte ale pořád pod kapotou třílitrový benzinový šestiválec, který vás zaveze kdykoliv kamkoliv, i když zrovna nemůžete nabíjet. Společný výkon hybridního systému je 489 koní a točivý moment dosahuje 700 Nm. S takovou porcí síly dokáže i téměř 2,5 tuny těžký crossover vyrazit vpřed víc než slušně. A může si to dovolit, protože podvozek za výkonným motorem nezaostává.
BMW si už od první generace X5 velmi zakládá na tom, že jejich SUV jezdí lépe než ostatní – proto ho řadí do kategorie SAV (Sports Activity Vehicle), kterou automobilka sama vymyslela, aby zdůraznila, o kolik lepší jejich model je. Abychom byli fér, X5 vždycky jezdily o trochu lépe než jejich přímí soupeři a jinak tomu není ani u této generace. A to i přes rozšíření nové X5 o 66 mm, takže od volantu skutečně nemáte pocit, že řídíte drobné auto. Její sebejistota na zakroucené silnici je však díky tomu ohromující.
No, a ohromující je i interiér, zejména v testované verzi, kde nechyběla příplatková kůže Merino‚ matně ošetřené dřevěné lišty, perfektní noční ambientní osvětlení a spousta další luxusní výbavy. Také jsem ale v interiéru narazil na několik věcí, v nichž X5 za svými soupeři maličko zaostává. Které to jsou, to už se dozvíte ve videu.