Článek
Přirovnání „japonský Superb“ chápejte, prosím, s nadsázkou. Novinka Toyoty sice spadá do stejné kategorie, svým přístupem se ale zajetým standardům značně vymyká. Přesto (nebo právě proto?) jde o zajímavé auto, jehož předchozí osmá generace se v Česku těší stále větší oblibě. O úspěšný model jde i globálně, vždyť se jej za celou historii prodalo na 21 milionů kusů.
Camry proti Superbu přijíždí v jediné karoserii a s jediným motorem. Je to tradiční, podle značky poslední mainstreamový sedan na trhu. Vzadu se tedy otevírá jen víko zavazadelníku, nikoliv celá část včetně zadního okna jako u liftbacku, což je v každodenním životě praktičtější. Sedany už byste dnes opravdu našli jen v luxusním segmentu, stále se jich drží třeba německé prémiové trio. To však většinou nabízí i alternativu v podobě kombíku, což není případ Camry. Škoda…
Žádná nafta, ale ani ryzí elektromobil. Co by to bylo za Toyotu, kdyby ji nepoháněl léty osvědčený hybrid. Camry má jeho pátou generaci, která je silnější, mrštnější, ale prý také tišší a úspornější. Zdaleka to ale není jediná technologická novinka, jež v případě japonského sedanu stojí za zmínku.
To jsem vám už ale prozradil víc než dost. První statické dojmy o nové Toyotě Camry jste již na Garáži jistě četli, tentokrát se s vozem můžete seznámit prostřednictvím videa. Co všechno jsme během varšavské premiéry zjistili? A kdy se auto poprvé objeví na českých cestách? Mrkněte a dozvíte se všechno podstatné!