Hlavní obsah

Nová Toyota Aygo X působí trochu podvyživeně, do městské džungle se ale hodí

Video: Honza Koubek

Zaprvé: nečte se to Aygo X, ale Aygo Cross. Toyota z malého městského prcka postavila malý městský crossover. I to je poměrně odvážný krok, protože jiné automobilky tento nejmenší segment zcela opouštějí. Sázka na oblíbenost oplastovaných crossoverů v tomto případě může vyjít, ale je tu několik problémů.

Článek

Nové Aygo X poznáte na první pohled. Je sice ve všech směrech větší než jeho předchůdce, ale to nemusí být špatná věc. Díky skvělému otáčecímu poloměru je parkování pořád hračka a z narostlých vnějších rozměrů profituje vnitřní prostor, i když jen do jisté míry a především na předních sedadlech.

Dokonce ani velká kola (v základu 17", ve vyšších výbavách 18") neznamenají katastrofu pro jízdní komfort. Aygo X totiž sice přibralo 85 kg, ale pořád nepřekročí tunovou hranici – aspoň pokud si neobjednáte bezestupňovou převodovku CVT, kterou bych doporučil jen v opravdu krajních případech.

I s manuálem je totiž Aygo X velmi lenivé. Starý litrový tříválec, původně vyvinutý automobilkou Daihatsu, sice prošel mnoha modernizacemi a splňuje modernější emisní předpisy, ale jeho atmosférických 72 koní a 92 Nm má s autem opravdu hodně práce. V kopcích musíte často podřazovat o dva i tři stupně, a dokonce i ve městě jsem musel párkrát stát skutečně na plném plynu, aby se auto z křižovatky hnulo aspoň trochu svižně.

Jsou ale i zákazníci, kterým rozvážná jízda vyhovuje a nebude jim to vadit. Toyota Aygo X má své nedostatky, ale i spoustu kladných vlastností. Jaké to jsou, zjistíte ve videu.

Načítám