Článek
Nové Aygo X poznáte na první pohled. Je sice ve všech směrech větší než jeho předchůdce, ale to nemusí být špatná věc. Díky skvělému otáčecímu poloměru je parkování pořád hračka a z narostlých vnějších rozměrů profituje vnitřní prostor, i když jen do jisté míry a především na předních sedadlech.
Dokonce ani velká kola (v základu 17", ve vyšších výbavách 18") neznamenají katastrofu pro jízdní komfort. Aygo X totiž sice přibralo 85 kg, ale pořád nepřekročí tunovou hranici – aspoň pokud si neobjednáte bezestupňovou převodovku CVT, kterou bych doporučil jen v opravdu krajních případech.
I s manuálem je totiž Aygo X velmi lenivé. Starý litrový tříválec, původně vyvinutý automobilkou Daihatsu, sice prošel mnoha modernizacemi a splňuje modernější emisní předpisy, ale jeho atmosférických 72 koní a 92 Nm má s autem opravdu hodně práce. V kopcích musíte často podřazovat o dva i tři stupně, a dokonce i ve městě jsem musel párkrát stát skutečně na plném plynu, aby se auto z křižovatky hnulo aspoň trochu svižně.
Jsou ale i zákazníci, kterým rozvážná jízda vyhovuje a nebude jim to vadit. Toyota Aygo X má své nedostatky, ale i spoustu kladných vlastností. Jaké to jsou, zjistíte ve videu.